۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۴۹۰۳۸

آیت الله قبلان عذرخواهی عربستان در قبال حادثه منا را خواستار شد

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، عذرخواهی آل سعود در قبال حادثه خونین سال گذشته منا را خواستار شد.
آيت الله عبدالامير قبلان نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الوکاله الوطنیه للاعلام، آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پیامی به مناسبت سالروز فاجعه منا تصریح کرد: در سالروز حادثه منا تأکید می کنیم که درد تلخ به یک صراحت تلخ نیاز دارد و هیچ مشکلی نیست که حقیقت را پذیرفته، به حج فاجعه اذعان کرده و عذرخواهی شود. 

وی با اشاره به آیه کریمه "لتدخلن المسجد الحرام ان شاء الله آمنين" افزود: درد مسلمانان امروزه بسیار بزرگ و تأسف آور است و امت به یک مصالحه اسلامی و تجدیدنظر در پروژه ها و همچنین تلاش معرفتی و فکری و سیاسی و اجرایی جهت توقف خونریزی و فتواهای تکفیری و فریادهای تشنه به قتل و تخریب جوامع اسلامی نیاز دارد.

این عالم لبنانی از حج به عنوان نماد وحدت یاد کرد و اظهار داشت: حج نباید به صحنه پیام ها و اختلافات و فاجعه مبدل شود و باید از کینه و تفرقه به دور بماند. نسبت به مسلمانان تقوای الهی داشته باشید و پیراهن خونین و درد را بر آنان نپوشانید چرا که خون حرام و فتنه حرام و دشمنی حرام به معنای شکاف بیشتر میان مسلمانان و گسترش کینه و تخریب است.

آیت الله قبلان سازمان همکاری اسلامی را به دخالت جهت پایان نزاع میان کشورهای اسلامی فراخواند و تصریح کرد: سازمان همکاری اسلامی باید وظیفه خوود را به خوبی ایفا کرده و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را تقریب سازد.

وی همچنین از شیخ و شورای علمای ارشد الازهر خواست برای وحدت امت و تحرک علما جهت ایستادگی در برابر تروریسم صهیونیستی و تکفیری تلاش بیشتری  کند./980/ب902/د 

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات