۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۴۵۲۱۸۱
از سوی به نشر؛

مجموعه 10 جلدی «لاله‌های نوجوان» در مشهد رونمایی شد

همزمان با آخرین روز هفته دفاع مقدس مجموعه از 10 جلدی «لاله‌های نوجوان» با حضور نویسنده اثر رونمایی شد.
 مجموعه 10 جلدی «لاله‌های نوجوان»

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از به نشر، همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس از مجموعه ده جلدی «لاله‌های نوجوان» که شامل زندگی 10 شهید نوجوان دانش آموز است، رونمایی شد.

انتشارات آستان قدس رضوی در راستای ارزش های نظام ولایی در حوزه دفاع مقدس، اکنون دو مجموعه ویژه کودک و نوجوان در دست تولید دارد که به مناسبت ایام دفاع مقدس مجموعه 10جلدی از 10 شهید دانش آموز با عنوان «لاله های نوجوان» با هدف پاسداشت این شهدا به جامعه نشر کشور تقدیم می شود.

طبق آمار ارائه شده از سوی دانشکده افسری امام حسین علیه السلام، در هشت سال دفاع مقدس، 78 هزار نوجوان رزمنده به شهادت رسیدند که اکنون پیکر پاک این جوانه‌های شهید در خاک 18 هزار گلزار شهدا آرمیده‌اند.

در حالی است که بسیاری از نوجوانان فعلی کشور از وجود چنین شهدای جانباخته‌ای آگاهی نداشته و از سبک زندگی این پاکباختگان وطن بی‌اطلاعند، به‌نشر برای آشناسازی نوجوانان با این شهیدان نوجوان، نسبت به چاپ مجموعه ده جلدی «لاله‌های نوجوان» و انتشار آن همزمان با هفته دفاع مقدس جاری اقدام کرده است.

این کتاب نوشته محمد حسین صلواتیان است و به هنر تصویرگری شخص نویسنده، عاطفه فتوحی، اسماعیل چشرخ و نیز افسانه طاهریان مزین شده است که هر جلد از این مجموعه به زندگی یکی از شهیدانی که در نوجوانی به شهادت رسیده‌‌اند می‌پردازد.

«من لبخند شهادت مصطفی هستم»، «من کوله‌پشتی نورالله هستم»، «من لبیک رضا هستم»، «من بازوبند سعید هستم»، «من کلاه کاسکت مجید هستم»، «من برگه عبور مرحمت هستم»، «من نامه مهدی هستم»، «من مشق شب محمود هستم»، «من خواب شیرین علی‌رضا هستم» و هم‌چنین «من روز تولد امیر هستم» عناوین کتاب‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهد.

شایان ذکر است، هر کدام از این زندگینامه‌ها در 12 صفحه با قطع خشتی و در شمارگان هزار نسخه به چاپ رسیده است.

یادآور می شود، علاقه‌مندان به تهیه کتاب‌های مجموعه «لاله‌های نوجوان» و هم‌چنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می‌توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمايندگي‌های سراسر کشور مراجعه کرده یا از طریق شماره تلگرام 09027652008و  سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./1308/د102/ق

 

 

ارسال نظرات