۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۴۵۴۴۱۱
مدیر حوزه علمیه امام مهدی کرمان:

مشخص نشدن جایگاه امام در زندگی، سبب برخی شبهات در ذهن آدمی می شود

حجت الاسلام افاضاتی گفت: مشخص نشدن جایگاه امام در زندگی سبب برخی شبهات در ذهن آدمی می شود چنانچه برخی می پرسندچطور قائل به وحدت شیعه و سنی هستید اما جشن عید غدیر را مفصل و پرشکوه می گیرید در حالی که اینها با هم منافات ندارد زیرا ما در مساله ولایت امیر المومنین وحدت نداریم چرا که در آن صورت باید امام را به عنوان رهبر کنار بگذاریم و این امکان ندارد زیرا دیگر تفسیر دقیقی از قرآن نمی توانیم بدست آوریم.
حجت الاسلام والمسلمین حسین افاضاتی مدیر حوزه علمیه امام مهدی (عج) کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حسین افاضاتی مدیر حوزه علمیه امام مهدی (عج) کرمان امشب در جمع عزاداران سید الشهداء در مسجد امام حسین (ع) خیابان مهدیه کرمان در رابطه با لزوم شناخت جایگاه امام حسین (ع) اظهار داشت: باید محتویات دین سید الشهداء برای ما مشخص شود تا هدف از عزاداری را بدانیم زیرا تا جایگاه امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) برای ما مشخص نشود با فرهنگشان غریبه خواهیم بود چنانچه بی نمازی با فرهنگ آن بزرگواران همخوانی ندارد اما برخی نماز نمی خوانند و خود را مرید امام می دانند.

وی بیان داشت: مشخص نشدن جایگاه امام در زندگی سبب برخی شبهات در ذهن آدمی می شود چنانچه برخی می پرسندچطور قائل به وحدت شیعه و سنی هستید اما جشن عید غدیر را مفصل و پرشکوه می گیرید در حالی که اینها با هم منافات ندارد زیرا ما در مساله ولایت امیر المومنین وحدت نداریم چرا که در آن صورت باید امام را به عنوان رهبر کنار بگذاریم و این امکان ندارد زیرا دیگر تفسیر دقیقی از قرآن نمی توانیم بدست آوریم.

حجت الاسلام افاضاتی خاطر نشان کرد: از آنجا که امامان ما مفسر دین و چراغ هدایتند اگر ولایت امیر المومنین را کنار بگذاریم چگونه دینمان را به صورت صحیح اخذ کنیم؟ چنانچه نفی ولایت امیر المومنین به منزله نفی بقیه امامان و همچنین ولایت فقیه است.

مدیر حوزه علمیه امام مهدی (عج) کرمان ابراز داشت: امام حسین (ع) " مصباح الهدی و سفینة النجاه " هستند چگونه می توان امامت ایشان را نفی کرد همچنین ولی فقیه در غیاب امام معصوم رهبر جامعه و جانشین ایشان هستند و در مسیر امامان حرکت می کنند از این رو نزدیکترین فرد به امام معصوم برای این کار قرار داده می شود.

وی در بیان نسبت امام به پیروانشان عنوان داشت: در روایت آمده که نسبت امام به پیروانش مانند نسبت مادر به فرزند صغیرش است از این رو آنان دلسوزترین نسبت به ما هستند به همین دلیل تمام سخنانشان برای هدایت ما بیان شده است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: امام حسین (ع) در 188 مورد نسبت به ما نگرانی و هراس داشتند که دو مورد آن مربوط به هوای نفس و آرزوی طولانی است که موجب گمراهی از مسیر حق و فراموشی آخرت می شود از این رو عاقبت خوشی در پی ندارد.

حجت الاسلام افاضاتی ضمن اشاره به خطر هوای نفس برای انسان؛ گفت: امام حسین (ع) به عبدالله بن عمر که نسبت به ایشان علاقه داشت فرمودند: عبدالله ما را یاری می کنی؟ عبدالله گفت: من از جدتان شنیدم در این راه کشته می شوید پس به این جنگ نروید و در ادامه گفت: بارها دیدم پیامبر (ص) زیر گلو و سینه شما و لبانتان را می بوسیدند آیا اجازه می دهید من نیز سینه شما را ببوسم این در حالی است که تقاضای امام را جهت همراهی نپذیرفت زیرا انسانی راحت طلب بود و هوای نفسش را به امام ترجیح داد.

وی تاکید کرد: باید گریه بر سید الشهدا با قلب پاک همراه باشد تا در زندگی اثر بگذارد و این در صورتی است که هوا در آن دل راه نداشته باشد چنانچه آیه قرآن می گوید: آیا دیدی سرنوشت آن کس که خدای خویش را هوای نفسش قرار داد.

این استاد حوزه در پایان اشاره کرد: اگر هوا، هوای الهی باشد مثل جون غلام امام می شویم در غیر آن صورت عاقبت بخیر نخواهیم شد./9703/202/ب3

 

ارسال نظرات