۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۴۵۴۴۲۸

حمله ائتلاف سعودی به مراسم ختم در صنعا 700 قربانی داشت

تعداد قربانیان حمله هوایی جنگنده های سعودی به یک مراسم ختم در صنعا پایتخت یمن، به 700 کشته و زخمی رسید.
تخریب کشور یمن از سوی عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری رسا، جنگنده های ائتلاف سعودی عصر شنبه در تازه ترین جنایت خود مراسم ختم پدر وزیر کشور یمن در صنعا را بمباران کردند که بر اساس آمار اولیه، بیش از 150 شهروند یمنی کشته یا زخمی شدند.

به گزارش المیادین، عبد القادر هلال شهردار صنعا نیز در جریان این حملات کشته شد.

همچنین امداد رسان ها در حین انتقال قربانیان به بیمارستان دو بار مورد هدف جنگنده های سعودی قرار گرفتند.

این جنایت تنها یک روز پس از برگزاری اولین سالگرد جنایت منطقه سنبان انجام شد که در جریان آن بمب افکن های سعودی یک مراسم عروسی را در شهر سنبان در استان ذمار یمن بمباران کردند که در اثر آن بیش از 115 غیر نظامی کشته یا زخمی شدند. بیشتر قربانیان این حادثه زن و کودک بودند.

بر اساس این گزارش، بیمارستان های صنعاء درخواست اهدای خون برای کمک به مجروحان این حملات کردند.

تمیم الشامی سخنگوی رسمی وزارت بهداشت یمن پیشتر اعلام کرده بود که در آمار اولیه این جنایت، 140 یمنی در این حمله کشته یا زخمی شده اند.

خبرگزاری «خبر» یمن، گزارش داده که بر اساس آخرین آمارها 700 نفر در حمله جنگنده‌های سعودی به صنعا کشته و زخمی شده‌اند.

به نوشته ایرنا، جنگنده های ائتلاف سعودی در ادامه حملات به مواضع غیر نظامی در یمن ساعاتی پیش نیز یک بازار در استان صعده واقع در شمال یمن را بمباران کردند که بر اثر آن 7 شهروندی یمنی کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

عربستان همچنان در سایه سکوت محافل بین المللی به حملات خود در مناطق مختلف یمن ادامه می دهد. در جریان این جنگ نابرابر زیر ساخت های یمن تقریبا به صورت کامل تخریب شده و طی آن هزاران یمنی کشته، زخمی و یا آواره شده اند./980/ب102/د

ارسال نظرات