۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۴۵۵۸۱۵

همکاری سایبری موساد و عربستان علیه حزب‌الله، انصارالله و بسیج مردمی عراق

گزارش‌های محرمانه حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی و عربستان همکاری‌های تنگاتنگ اطلاعاتی برای مقابله با حزب‌الله، انصارالله و بسیج مردمی عراق دارند.
همکاری بین موساد و عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری رسا، بر اساس گزارش Intelligence online، هم‌اکنون ده‌ها سال است که روابط بین رژیم صهیونیستی با عربستان سعودی و سایر کشورهای خلیج به‌صورت محرمانه وجود دارد.

ولی به نظر می‌رسد که پس از توافق هسته‌ای ایران، این روابط در روند تقویت و آشکارسازی قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعاتی که در اختیار سایت Intelligence Online قرار گرفته، عوامل سرویس اطلاعاتی سعودی (GPI)، که مسؤول همکاری اطلاعاتی با «موساد» و «امان» هستند، هم‌اکنون در بهترین شرایط خود قرار دارند.

هرگز چنین همکاری فعالی بین دو کشور، در زمینه «تجزیه و تحلیل اطلاعات»، «اطلاعات انسانی» و «رهگیری تکنولوژیکی» (سایبر) در ارتباط با ایران و جنبش‌هایی همانند حزب‌الله، انصارالله و یگان‌های بسیج مردمی عراق، وجود نداشته است.

همکاری بدون محدودیت بین ریاض و تل‌آویو، محرکی برای سرویس‌های اطلاعاتی سایر کشورهای عربی جهت ایجاد و توسعه ارتباط با رژیم صهیونیستی می‌باشد.

«سلمان بن حمد آل خلیفه»، ولیعهد بحرین، بزرگترین مشوق همکاری در خصوص ایران است. تماس‌های اولیه با این کشور، به‌وسیله بخش اطلاعات عمومی اردن برقرار شد. این مطلب در مورد کویت نیز صادق است.

علی‌رغم اینکه مدت طولانی از ارتباط بین سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با «ابوظبی»، به‌وسیله «محمد دحلان» رییس سابق دستگاه امنیتی فتح و مشاور کنونی «محمد بن زاید» پادشاه قطر می‌گذرد، هم‌اکنون این ارتباط در حال رسمی‌تر شدن است.

بر اساس همین گزارش، تا جایی که به نظر می‌رسد ارتباط بین رژیم صهیونیستی و سعودی در حوزه سایبر نیز وجود دارد. رسانه‌های عربی پیش از این در گزارش‌هایی مدعی شده بودند که شرکت‌های صهیونیستی به شرکت سعودی «آرامکو» جهت مقابله با حملات سایبری علیه این شرکت کمک کرده‌اند.

به نوشته تسنیم، اخیراً نیز عربستان سعودی اعلام کرد که یک صندوق سرمایه گذاری در حوزه تکنولوژی با سرمایه حدود 100 میلیارد دلار ایجاد کرده است، که به نظر می‌رسد به‌عنوان بخشی از برنامه «سعودی 2030» با هدف ایجاد تنوع در منابع درآمدی این پادشاهی بوده باشد.

چنانچه حقیقتاً سعودی چنین صندوقی ایجاد کرده و دارای ارتباط با رژیم صهیونیستی نیز باشد، بعید نیست که صهیونیست‌ها بتوانند از سرمایه سعودی در تکنولوژی بهره ببرند./847/ب102/د

ارسال نظرات