۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۴۵۷۱۶۴

اعلام آمادگی اسقف صربستان برای تعامل دینی با ایران

اسقف اعظم صربستان در دیدار با رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت: نیازمند گفت‌وگوی دینی با جمهوری اسلامی ایران هستیم.
اسقف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پاتریارح ایرینی، اسقف اعظم صربستان با رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیدار کرد.

رییس این سازمان در ابتدای این دیدار كه امروز، سوم آبان‌ماه، برگزار شد، با تأكید بر اینكه ادیان الهی اختلافات عمیقی با یکدیگر ندارند، گفت: ایران، کشوری پیشرو در حوزه گفت‌وگوی ادیان است و تاکنون دوره‌های مختلف گفت‌وگوهای بین‌الادیانی را با كشورها و ادیان مختلف طراحی و به اجرا درآورده‌ایم.

وی در ادامه به زندگی مسالمت‌آمیز و آزادی‌های پیروان ادیان الهی در ایران اشاره کرد و افزود: پیروان ادیان الهی به ویژه مسیحیان، در کنار مسلمانان زندگی بسیار خوبی در ایران دارند. ما به اتفاق هم گفت‌وگوهای دینی بسیار ارزشمندی را در سراسر جهان به انجام رسانده‌ایم كه نتایج سودمند فراوانی برای ما داشته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به دور‌شدن معنویت از فرهنگ و بی‌توجهی به عمق دین اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی از افراد با برداشت انحرافی از دین، سعی در ایجاد انحراف در جامعه برای تأمین اهداف شیطانی قدرتمندان هستند؛ مانند آنچه به نام اسلام در خاورمیانه و با ایجاد گروه‌های افراطی و تکفیری و تروریستی ایجاد شده است.

وی افزود: رهبران دینی می‌توانند در توجه و تبیین درست و عمیق دین و بازگشت معنویت به فرهنگ نقش بسیار مهمی را بر عهده بگیرند. جمهوری اسلامی ایران نیز در این باره در مقابل این انحرافات ایستادگی کرده و رهبر معظم انقلاب، هدایت و راهبری عمیقی را برای پیروزی جبهه حق انجام می‌دهند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سپس در خصوص گفت‌وگوی ادیان اظهار كرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، تلاش بسیار فراوانی را برای برپایی دوره‌های مختلف گفت‌وگوی ادیانی انجام داده و اعلام می‌كنیم كه آمادگی داریم تا در این خصوص میان ایران و صربستان برنامه‌ریزی و همكاری كنیم.

اسقف اعظم صربستان نیز با بیان سخنانی در این دیدار گفت: منطقه شرق، همیشه از غرب جذاب‌تر و مهم‌تر بوده و در این میان من به ایران علاقمند و شیفته مردم آن هستم. ما از جمهوری اسلامی ایران مطالب بسیار ارزشمندی را آموخته‌ایم.

پاتریارح ایرینی سپس با تأیید سخنان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با تأکید بر این سخنان، گفت: ما نیازمند گفت‌وگو با ایران هستیم و از اجرای برنامه‌های گفت‌وگوی بین‌الادیانی ایران و صربستان استقبال می‌کنیم.

در ادامه دیدار مجید فهیم‌پور، سفیر کشورمان و محسن سلیمانی، وابسته فرهنگی ایران در صربستان، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات مختلف در خصوص روابط فرهنگی دوجانبه ارائه دادند.

بنا بر اعلام این خبر، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه شصت‌ویكمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب بلگراد، دیدار با مقامات عالی صربستان و همچنین امضای تبادلات فرهنگی و همکاری‌های دو کتابخانه ملی ایران و صربستان و بازدید از مراکز فرهنگی و هنری بلگراد و بحث و تبادل نظر برای گسترش همکاری‌های دوجانبه به صربستان سفر کرده است.

شصت‌ویكمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب بلگراد بعد از ظهر دیروز، دوم آبان‌ماه افتتاح شده و نهم آبان با برگزاری آیین اختتامیه، به كار خود پایان می‌دهد./982/ب102/د

ارسال نظرات