۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۴۵۷۳۴۸

تلاش رژیم صهیونیستی برای اخذ قطعنامه جدید از یونسکو

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: انتظار می رود سازمان علمی فرهنگی و تربیتی وابسته به سازمان ملل (یونسکو) فردا قطعنامه جدیدی را درباره قدس به تصویب برساند.
یونسکو

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه خبری جی بی سی نیوز امروز (سه شنبه) به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد، این طرح قرار است در کمیته آثار میراث تاریخی وابسته به یونسکو به تصویب برسد.

این روزنامه صهیونیستی افزود: این طرح از طرح قبلی که 10 روز پیش به تصویب رسید و هرگونه ارتباط تاریخی و دینی مسجد الاقصی و قدس را با یهودیان رد کرد، معتدل تر است.

یونسکو اعلام کرده که فردا (چهارشنبه) پیش نویس دیگری را درباره قدس تصویب خواهد کرد که در آن ارتباط میان حرم قدسی و یهودیت رد شده و مسجد الاقصی تنها محل عبادت مسلمانان دانسته شده است.

هاآرتص نوشت: کویت، لبنان و تونس این طرح را به درخواست فلسطین و اردن که عضو کمیته میرات تاریخی یونسکو نیستند، ارائه کرده اند.

این پیش نویس بر خلاق قطعنامه های گذشته در این خصوص معتدل تر است؛ مثلا از اصطلاح نیروهای اشغالگر استفاده نشده و این اقدام پس از سال های طولانی صورت گرفته که فلسطینیان با چشم پوشی از استفاده از این اصطلاح در قطعنامه های یونسکو درباره قدس مخالفت می کردند.

در این پیش نویس همچنین اصطلاح دیوار غربی در گیومه قرار نگرفته است.

به نوشته ایرنا، این اقدام یونسکو در حالی است که اخیرا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده این هفته شخصا در کار حفاری های زیر مسجد الاقصی شرکت خواهد کرد.

پیش بینی می شود که این پیش نویس جدید از سوی اکثر اعضا تایید شود، اما رژیم صهیونیستی امیدوار است کشورهای اروپایی عضو این کمیته مانند فنلاند، لهستان، کرواسی و پرتغال با این طرح مخالفت کرده و یا دست کم در رای گیری شرکت نکنند./982/ب102/د

ارسال نظرات