۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۵۸۰۵۱
فضل الله:

برخی کشورها تحقق آرزوی برپایی امپراتوری را در تخریب سوریه می بینند

امام جمعه بیروت با انتقاد شدید از سیاست های ترکیه در سوریه اظهار داشت که این کشور با تخریب سوریه در پی برپایی مجدد امپراتوری عثمانی است.
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الوکاله الوطنیه للاعلام، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، درباره آخرین تحولات لبنان گفت: لبنانی ها در آستانه روزی هستند که بیش از دو سال و نیم در انتظار آن بودند، روزی که خلأ ریاست جمهوری که این کشور را در آستانه فروپاشی سیاسی و اقتصادی بود، به پایان برسد.

وی با اشاره به سنگ اندازی و مشکلات به وجود آمده برای انتخاب رییس جمهور افزود: امیدواریم رییس جمهور آینده بتواند به همه این مشکلات پایان داده و از هیچ تلاشی برای یکپارچه کردن صحنه داخلی لبنان دریغ نکند. همچنین امید است که این انتخاب سبب تصویب قانون انتخاباتی و بهبود وضع اجتماعی و اقتصادی و خدماتی شود.

حجت الاسلام فضل الله بر لزوم تقدم مصالح ملی بر مصالح شخصی و حزب و طایفه ای تأکید کرد و اظهار داشت: از همه سیاستمداران می خواهیم در آستانه انتخاب رییس جمهور، از سخنان تنش زا به شدت خودداری کرده و نشاط و شادابی را به جامعه تزریق کنند. این انتخاب نباید به گونه ای جلوه داده شود که یک گروه را بازنده و گروه دیگر را پیروز قلمداد کند.

امام جمعه بیروت در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به بررسی تحولات سوریه پرداخت و تصریح کرد: هر روز خبرهای ناگواری از این کشور به گوش می رسد چرا که به صحنه نزاع بین المللی و تصفیه حساب ها مبدل شده است و برخی کشورها نیز می خواهند از سوریه به آرزوی خود جهت برپایی امپراتوری دست یابند.

وی ادامه داد: آنان هیچ توجهی به صحنه های دلخراش و خونین زنان و کودکان وکهنسالان و تخریب زیرساخت ها نداشته و از احساسات انسانی برای رسیدن به آرزوی خود استفاده می کنند. همگان وظیفه دارند در برابر توطئه تجزیه کشورهایمان ایستادگی کرده و ملت سوریه نیز باید در یک صف به مقابله با فتنه گران بپردازند.

این روحانی لبنانی از نبرد عراقی ها با تروریسم تکفیری تقدیر کرد و گفت: ارتش، ملت، بسیج مردمی و عشایر بدون توجه به فریادهای تفرقه انگیزانه مذهبی و طایفه ای به مبارزه با تروریسم مشغول بوده و اجازه ضربه زنی به ثبات و وحدت خود را نمی دهند.

فضل الله از سلب تابعیت ده ها  بحرینی به شدت انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: این اقدام غیرقابل توجیه و به بهانه های واهی صورت می گیرد، معلوم نیست دولت بحرین چگونه می تواند از شهروندان اصیل این کشور سلب تابعیت کند؟

وی تأکید کرد که جرم این شهروندان، حضور در محور معارضان نظام است و دولت بحرین باید در این تصمیم ظالمانه  تجدیدنظر کند./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات