۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۵۸۲۰۰
هاآرتص:

جنگ موصل درسی مهم برای اسرائیل در جنگ های آتی است

جنگ در موصل این روزهای تجربه ای مهم برای رژیم صهیونیستی به منظور استفاده از آن در جنگ های آتی خود است، زیرا جنگ در موصل شبیه جنگ در لبنان و غزه است که مملو از جمعیت هستند.
غزه

به گزارش خبرگزاری رسا، برخی منابع نزدیک به آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته اند که لیبرمن به ارتش توصیه کرده از طریق پیگیری جنگ کنونی در عراق طرح اشغال مجدد غزه را آماده کند، به گونه ای که نیروهای ائتلاف بین المللی وارد جنگی شدید و نفس گیر در عراق و به ویژه موصل شده و رژیم صهیونیستی می تواند از این تجربه به نفع خود استفاده کند.

این روزنامه اشاره کرد که جنگ رژیم صهیونیستی بر عکس جنگی که در حلب در جریان است، بسیار سریع پیش می رود.

هاآرتص تاکید کرد که جامعه بین الملل اهتمام چندانی به جنگ در موصل و حلب نمی دهد و جنگ در این دو شهر مدت های زیادی است که ادامه دارد و این دو شهر بمباران می شوند و خبری هم از توقف جنگ نیست همانگونه که وضعیت رژیم صهیونیستی نیز در جنگ لبنان همینگونه بود.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هاآرتص تصریح کرد که در دومین هفته از عملیات آزاد سازی موصل هنوز نیروهای ائتلاف بین المللی موفق به ورود به این شهر نشده اند و جنگ علیه موصل و روستاهای اطراف آن به این رژیم نشان می دهد که جنگ های آتی در خاورمیانه چگونه خواهد بود، جنگ هایی سخت و نفس گیر در مناطق مسکونی مملو از جمعیت که طرف های زیادی در این جنگ کشته می شوند و غیر نظامیان به طور غیر عمد به عنوان سپر انسانی قرار داده می شوند./982/ب102/د

ارسال نظرات