۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۵۹۴۶۱

بسیج مردمی عراق به ترکیه هشدار داد

نایب رییس شورای بسیج مردمی عراق با بیان اینکه ترکیه تلاش می‌کند داعش در منطقه باقی بماند، به این کشور توصیه کرد که دست از دخالت برداشته و از عراق خارج شود.
«ابومهدی المهندس» فرمانده میدانی و جانشین فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، ابومهدی المهندس نایب رییس شورای نیروهای بسیج مردمی عراق گفت که عربستان و برخی کشورهای عربی خلیج فارس منابع مالی گروه تروریستی داعش را تامین می‌کنند.

مهندس با بیان اینکه راه داعش از سوریه به عراق از ترکیه آغاز می‌شود، تاکید کرد که نیروهای بسیج مردمی عراق طی دو روز آینده پایان مرحله دوم عملیات در محور غربی موصل را اعلام خواهند کرد.

نایب رییس شورای بسیج مردمی عراق اظهار داشت که نیروهای داوطلب مردمی موفق شدند در روز ششم عملیات خود در محور غربی موصل، راه امدارسانی به تروریستها بین موصل و رقه را قطع و بیش از 2 هزار کیلومتر مربع از سرزمینها را از لوث داعش آزاد کنند.

مهندس تاکید کرد که گروه تروریستی داعش توان رویارویی با نیروهای عراقی و نیروهای بسیج مردمی را ندارد، زیرا ما در تجربه های قبلی موفق شدیم داعش را شکست بدهیم.

وی در ادامه افزود: نیروهای ترکیه در منطقه مشخصی از موصل حضور دارند و همانطور که در گذشته از داعش حمایت کردند، اکنون نیز برای حمایت از داعش تلاش می‌کنند.

نایب رییس شورای بسیج مردمی با بیان اینکه ترکیه تلاش می‌کند داعش در منطقه باقی بماند، به این کشور توصیه کرد که دست از دخالت برداشته و از عراق خارج شود.

مهندس گفت: دولت داعشی بین موصل و رقه برای همیشه به پایان رسید و ما طی روزهای آینده راه های ارتباطی این دو شهر را به طور کامل قطع خواهیم کرد و برای غلبه بر داعش در تلعفر خودمان را آماده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: اگر نیروهای عراقی بخواهند، ما خودمان را برای نبرد علیه داعش در مرکز موصل آماده خواهیم کرد.

نایب رییس شورای بسیج مردمی همچنین از وجود داعشی‌های تبعه ترکیه در تلعفر در غرب موصل پرده برداشت./847/ب102/د

ارسال نظرات