۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۶۰۷۹۸

شورای روابط اسلام و آمریکا خواستار احترام به حقوق مسلمانان از سوی ترامپ شد

شورای روابط اسلام و آمریکا از دونالد ترامپ، منتخب چهل و پنجمین دوره ریاست جمهوری آمریکا خواست تا برای حقوق تمام آمریکایی‌ها از جمله مسلمانان احترام قایل باشد.
شورای روابط اسلام و آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آناتولی، شورای روابط اسلام و آمریکا، بزرگترین سازمان مردم نهاد مسلمان در آمریکا از دونالد ترامپ، منتخب چهل و پنجمین دوره ریاست جمهوری آمریکا خواست تا برای حقوق تمام آمریکایی‌ها از جمله مسلمانان احترام قائل باشد.

نهاد عوض، رییس این شورا طی نشست خبری که پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی دونالد ترامپ برگزار شد، با یادآوری رفتار‌های ترامپ نسبت به مسلمانان هنگام برگزاری کمپین انتخاباتی، از رییس جمهور جدید درخواست کرد تا برای حقوق تمام آمریکایی‌ها از جمله مسلمانان احترام قایل باشد.

عوض گفت: "بدون در نظر گرفتن پیروز این انتخابات مسلمانان اینجا خواهند ماند. به هیچ جا نمی رویم و مورد تبعیض قرار نخواهیم گرفت. جامعه مسلمان آمریکایی به مبارزه با تعصب، رعایت قوانین و حفاظت از حقوق و آزادی‌های تمامی آمریکایی‌ها ادامه خواهد داد. شورای روابط اسلام و آمریکا بدون در نظر گرفتن رهبر این کشور حامی جامعه مسلمانان خواهد بود".

وی همچنین خطاب به مسلمانان ساکن آمریکا که نگران هستند، گفت: "آمریکا وطن شما هم هست. شما هم مانند آمریکایی‌های دیگر دارای حقوق و مسوولیت هستید".

دونالد ترامپ که با انتخابات 8 نوامبر به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا انتخاب شده است، طی برگزاری کمپین انتخاباتی خود بار‌ها اظهاراتی بر علیه مسلمانان اعلام کرده بود.

ترامپ که می خواست ورود مسلمانان به آمریکا متوقف شود، درخواست کرده بود تا مساجد در کشور تعطیل شود./982/ب102/د

ارسال نظرات