۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۴۶۱۰۲۴

ائمه جمعه عراق خواستار تغییر سیاست خارجی آمریکا شدند

ائمه جمعه عراق با اشاره به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار تغییر سیاست خارجی این کشور شدند.
خطیبان جمعه عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صادق الحسناوی امام جمعه کوفه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد: پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا نشان داد که مردم این کشور اعتمادشان به سیاستمداران کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه پیروزی ترامپ ضربه سنگینی به حزب دموکرات بود، افزود: با وجود اینکه فعالیت‎های ترامپ تاکنون غیر سیاسی بوده است اما توانست اعتماد مردم را به خود جلب کند و در انتخابات آمریکا پیروز شود. این پیروزی نشان دهنده اراده قوی مردم است.

امام جمعه کوفه بر ضرورت دوری آمریکا از حمایت تروریسم تصریح کرد: امیداوریم تغییر رییس جمهور آمریکا تاثیر مثبتی بر روابط این کشور با مردم جهان داشته باشد و موجب تغییر در سیاست خارجی آمریکا به ویژه در عراق، سوریه و یمن شود.

وی اتحاد در برابر دشمنان را رمز خروج عراق از مشکلات دانست و عنوان کرد: مردم عراق اگر می‎خواهند کشورشان به دست دشمنان تقسیم نشود باید اتحاد خود را حفظ و از نفاق و فتنه دوری کنند.

مشکلات جهان برگرفته از زیاده خواهی آمریکا و رژیم صهیونیستی است

 حجت الاسلام شیخ جعفر الربیعی، امام جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، وضعیت کشورهای منطقه را اسفبار توصیف کرد و بیان داشت: مشکلات و بحران‎های موجود در عراق، سوریه، یمن، افغانستان، پاکستان و سایر کشورهای منطقه نتیجه شهوت آمریکا و رژیم صهیونیستی برای سیطره و تملک جهان است.

وی افزود: متاسفانه اخلاق در روابط و سیاست بین الملل به شدت ضعیف شده است به طوری که همه چیز بر اساس منافع مادی و شخصی تقسیم می‎شود.

امام جمعه بغداد با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم اربعین حسینی ادامه داد: در مراسم اربعین حسینی محبت به خداوند و اهل بیت (ع) به وفور دیده می‎شود و مردم با جان و مال خود به خدمت در این راه می‎پردازند. جهانیان اخلاق و انسانیت را باید از زائران اربعین فرا بگیرند.

وی پیروزی نیروهای امنیتی و بسیج مردمی بر جریان تروریستی داعش را تبریک گفت و اظهار داشت: مجاهدان عراقی پیروزی‎های ارزشمندی را در جریان عملیات آزادسازی استان موصل به دست آوردند و به زودی اراضی این کشور به طور کامل از لوث تروریسم پاکسازی می‎شود.

امام جمعه بغداد تأکید کرد که مردم استان موصل با همکاری و همراهی با نیروهای امنیتی مسیر آزادی خود از چنگال تروریسم را هموار کنند.

امام جمعه ناصری بر بازسازی شهرها پس از نابودی داعش تاکید کرد

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری، امام جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، با اشاره به آخرین تحولات سیاسی و امنیتی عراق گفت: رزمندگان عراقی پیشرفت خوبی در عملیات آزادسازی استان موصل داشتند و توانسته‎اند مناطق بسیاری را آزاد کنند.

وی ادامه داد: مسؤولان عراقی باید پس از آزادی کامل مناطق مختلف عراق از لوث تروریسم به بازسازی شهرها بپردازند تا آوارگان بتوانند به محل زندگی خود بازگردند.

امام جمعه ناصری بیان داشت: اصلاح اداری یکی از مسائل مهم و حائز اهمیت است که ائتلاف ملی عراق اگر بخواهد امنیت در این کشور برقرار شود باید به آن توجه کند./994/ب960/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات