۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۴۶۱۹۹۸
رییس دادگستری کربلا:

وحدت میان ملتهای ایران و عراق در اربعین جلوه گر است

رییس دادگستری کربلا با اشاره به عظمت مراسم اربعین حسینی و در کنار هم قرار گرفتن مواکب ایرانی و عراقی، گفت: وحدت و همبستگی دو ملت ایران و عراق با محوریت سیدالشهدا(ع) در ایام اربعین جلوه گر است.
کربلا در آستانه اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمیل الکربلایی، رییس دادگستری کربلا امروز در جمع زائران اربعین حسینی مازندران، در شهر مقدس کربلا گفت: اربعین حسینی میثاق عاشقان راه سیدالشهدا(ع) برای نشان دادن عشق و دلدادگی در کربلای معلا است.

وی افزود: عشق به سیدالشهدا(ع) در خون مردم ایران و عراق جریان دارد و حضور مردم ایران در عراق برای شرکت در مراسم اربعین حسینی موجب وحدت و همدلی میان این ملت می شود.

رییس دادگستری کربلا ضمن بیان سابقه برپایی مراسم اربعین در کشور عراق اظهار داشت: این ارادت و این عشق و دلدادگی  و حضور چندین میلیونی زائران در این شهر بی نظیر است.

وی با ابراز خوشحالی از حضور خیل عزاداران به ویژه عزاداران ایرانی تصریح کرد: تمام تلاش ما و شما باید برای برپایی باشکوهتر اربعین حسینی باشد تا گسترده جهانی آن جلوه گر شود. در کنار هم قرار داشتن مواکب ایرانی و عراقی در کنار هم با محوریت سیدالشهدا(ع) است و این محوریت با نام امام حسین(ع) باید درخشان باقی بماند.

وی با تشریح فضای امنیتی عراق گفت: برخی از مشکلات به وجود آمده برای زائران، بر اساس تصمیماتی است که در حوزه تامین امنیت در ایام برگزاری اربعین صورت می گیرد و زائران باید امور امنیتی در عراق را جدی بگیرند.

رییس دادگستری کربلا به ارتباطات فرهنگی میان دو ملت ایران و عراق پرداخت و اظهار داشت: مردم ایران و عراق دارای سابقه درخشانی در ارتباطات حوزه فرهنگی هستند و در کنار هم قرار داشتن مواکب ایرانی و عراقی این ارتباطات را مستحکم تر می کند.

وی با اشاره به بازدید خود از ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران و مواکب ایرانی فاطمه الزهرا(س) و الشباب العلویون، گفت: با توجه به پیش بینی افزایش تعداد زائران فعالیت مواکب ایرانی و ستادهای استانی در امر ساماندهی و اسکان بخش زیادی از مشکلات را برای زائران کم می کند زیرا امکانات فعلی عراق پاسخگوی این حجم عظیم نیست./1313/ب202/د

ارسال نظرات