۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۶۳۵۴۱
آیت الله قبلان:

علما خطر تروریسم تکفیری را تشریح کنند

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان بر لزوم تشریح خطر تروریسم تکفیری از سوی علما تاکید کرد.
آيت الله عبدالامير قبلان نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي لبنان

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در ساختمان این مجتمع در بیروت برگزار شد، انفجارهای تروریستی علیه زائران اربعین در عراق را محکوم کرد و گفت: این جنایت ها نشان دهنده وحشی گری و وابستگی به قشر قاتل و جنایتکار بودن عاملان آن است. این جنایتکاران به هیچ دین و انسانیت مرتبط نبوده و با این اقدامات درصدد جبران شکست خود در عراق و سوریه هستند.

وی افزود: تروریست ها زائران بی گناهی را هدف قرار داده اند که آنان را شهید دانسته و بهشت جاویدان را از خداوند متعال برای آنان خواستاریم.

این عالم لبنانی پیروزی ارتش های سوری و عراقی در نبرد با تروریست ها را تبریک گفت و از رهبران کشورهای عربی و اسلامی خواست در جنگ علیه تروریسم در عراق و سوریه مشارکت داشته باشند تا اندیشه تکفیری در منطقه نابود شود.

آیت الله قبلان تصریح کرد: علما باید خطر تروریسم تکفیری برای دین و انسانیت را به خوبی تشریح کنند چرا که تبرئه از این قاتلان و جنگ با آنان به عنوان خوارج دین واجب است.

امام جمعه برج البراجنه: 70 درصد مردم لبنان زیر خط فقر قرار دارند

حجت الاسلام شیخ احمد قبلان در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد امام حسین(ع) منطقه برج البراجنه نسبت به اوضاع کنونی لبنان هشدار داد و گفت: بیش از 70 درصد مردم لبنان در خط فقر قرار دارند و با محرومیت دست و پنجه نرم می کنند. کار بسیار سختی پیش رو دولت قرار دارد اما امیدواریم شاهد تشکیل سریع دولت و درمان بحران این کشور باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: در حالی که مردم در فقر و محرومیت قرار دارند مسؤولان سرگرم نزاع برای غنیمت پست و مقام بوده و هیچ توجهی به مشکلات این کشور ندارند. مردم قربانی انتخاباتی هستند که هیچ عدالتی در آن نیست و نمی تواند دولت را به خوبی پایه گذاری کند.

 
این روحانی لبنانی از اقدام ارتش این کشور در بازداشت سران داعش تقدیر کرد و ادامه داد: همگان باید از ارتش و توانایی های نظامی لبنان حمایت کنند تا شاهد ثبات و استقلال در کشور باشیم./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات