۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۴۶۴۰۹۱

برگزاری آیین ارتحال پیامبر و شهادت امام حسن در کشورهای مختلف

مراسم سالروز شهادت پیام اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در مراکز مختلف شیعیان در سراسر دنیا برگزار شد.
حرم نبوی در مدینه

با فرا رسیدن سالروز شهادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام حسن بن علی (ع) مراسمی برای بزرگداشت این روز در میان شیعیان سراسر دنیا برگزار شد.

برگزاری مراسم عزاداری رحلت پیامبراسلام(ص) درمرکزاسلامی انگلیس درلندن

صدها تن از مسلمانان و عاشقان اهل بیت عصمت وطهارت (ع) یکشنبه شب با حضور در مرکز اسلامی انگلیس، به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجبتی (ع) و امام رضا(ع)، مراسم سوگواری و سینه زنی برگزار کردند.

دراین مراسم که علاوه بر ایرانیان مقیم لندن، مسلمانان سایر کشورها نیز حضور داشتند، حجت الاسلام عیسی جهانگیر در سخنانی ضمن تسلیت این ایام، به تشریح خصوصیات ارزشمند و برجسته پیامبرگرامی اسلام (ص) پرداخت.

برگزاری آیین عزاداری سه سوگ بزرگ در پکن

در این مراسم که با حضور علی اصغر خاجی سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین و شماری از ایرانیان مقیم و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)برگزار شد، پس از ادای نماز جماعت مغرب و عشاء و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، شرکت کنندگان با مرثیه سرایی «رضا حدادی» یکی از مداحان اهل بیت به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

به نوشته ایرنا، رایزن فرهنگی ایران در چین در سخنانی ضمن تسلیت این ایام، به تشریح ویژگی های ارزشمند و شخصیت برجسته پیامبرگرامی اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) پرداخت.

وی در سخنان خود به شرایط ویژه پیامبر (ص) در آستانه رحلت اشاره کرد و گفت: در این دوران بویژه در سه ماه آخر عمر با برکت ایشان، نگرانی های خاصی در چهره مبارک حضرت دیده می شد و تغییرات ایجاد شده به روایت بسیاری از تاریخ نگاران بعد از حجه الوداع بیشتر شده بود.

به گفته الماسیه، آن حضرت همواره می کوشیدند تا مهمترین سخنان و اهداف بعثت را در آن زمان بیان کرده و مردم را با آرزوها و دغدغه های خویش آشنا سازند چرا که دغدغه پیامبر(ص) در این اواخر دغدغه امتی بود که پس از این پیامبری بر ایشان بر انگیخته نمی شود و مردمانی بدون رهبری و پیشوا خواهند بود.

مراسم رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) در اتریش و آلمان برگزار شد

در مراسم برگزار شده در مرکز اسلامی امام علی (ع) وین، حجت الاسلام حاج علی اکبری به سخنرانی پرداخت و سپس مراسم عزاداری با مرثیه سرایی مداح اهل بیت حاج محسن زین الدین انجام شد.

همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان، آیین تعزیت از سوی گروه اعزامی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در شب وفات پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در جمع ایرانیان و شیعیان در شهر کلن آلمان برگزار شد.

سوگ های ماه صفر در مسجد خاتم الانبیا (ص) و مرکز اسلامی مسکو برگزار شد

مرکز اسلامی مسکو که با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی در فدراسیون روسیه و شمار زیادی از مسلمانان کشورهای مختلف از جمله ایران، جمهوری آذربایجان و افغانستان برگزار شد، پس از ادای نماز جماعت به امامت آیت الله موصلی، آیاتی از کلام الله مجید از سوی حجت الاسلام مهدی شجاع قاری حرم رضوی قرائت شد.

پس از سخنرانی حجت الاسلام شیخ جواد نظافت یزدی نماینده تولیت آستان قدس رضوی و علی اصغر نعیم آبادی از خادمان افتخاری حرم و سنگ تراش مرقد امام رضا (ع)، پرچم سبز گنبد حرم رضوی نیز به عنوان تبرک به مرکز اسلامی مسکو هدیه شد./847/ب103/د

ارسال نظرات