۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۴۶۴۸۳۸
رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت:

علمای حامی رژیم صهیونیستی مستحق لقب عالم نیستند

یکی از علمای اهل تسنن لبنان با انتقاد از حمایت برخی علما از رژیم صهیونیستی تصریح کرد که علمای حامی این رژیم مستحق لقب عالم نیستند.
شیخ ماهر حمود

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود از روحانیان اهل تسنن لبنان و رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه روز گذشته مسجد قدس صیدای لبنان، ترک جهاد را به منزله خودکشی دانست و تصریح کرد: عملیات‎های انتحاری اعضای مقاومت خواب راحت را از چشم‎ اشغالگران صهیونیستی ربوده و آنان را خسته کرده است.

وی افزود: حمله‎های شهادت طلبانه اعضای مقاومت و انتحاری جریان‎های تروریستی در عراق و سوریه با همدیگر مختلف هستند. اعضای مقاومت با این گونه علمیات‎های به بهشت می‎روند اما جایگاه تروریست‎ها در قعر آتش جهنم است زیرا اعضای مقاومت برای خداوند به نابودی دشمنان اسلام می‎پردازند.

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت خاطرنشان کرد: جریان‎های تروریستی عملیات‎های مختلفی را علیه مسلمانان انجام می‎دهند ولی جهانیان چشم‎های خود را بر روی آن‎ها بسته‎اند. در نقطه مقابل نیز به شدت حمله‎های انتحاری فلسطینی‎ها به اشغالگران صهیونیستی را محکوم می‎کنند.

وی در واکنش به سخن برخی از سیاستمداران و علما که عملیات‎های استشهاد طلبانه فلسطینیان را غیر واجب دانسته‎اند گفت: کسانی که چنین سخنان گمراهانه را به زبان جاری می‎کنند باید تقوای الهی را در نظر داشته باشند و در مسیر خواسته و اهداف دشمنان اسلام و مستکبران قدم بر ندارند. هر کس که در مسیر اهداف رژیم صهیونیستی قدم بر می‎دارد و اقدامات جنایتکارانه‎اش را توجیه می‎کند مستحق لقب عالم نیست اگرچه به درجه اجتهاد رسیده باشد.

شیخ ماهر حمود تاکید کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی به طور مداوم فلسطینیان را بازداشت و اراضی آنان را اشغال می‎کنند.

وی خواستار دوری علما از دعوت جوانان برای پیوستن به تروریست‎ها در سوریه و عراق شد و ادامه داد: کلمه جهاد در اسلام فقط در مقابل اشغالگران و دشمنان اسلام استفاده می‎شود و هیچ گاه کشتار انسان‎های بی‎گناه جهاد در راه خداوند نیست./994/ب901/د

ارسال نظرات