۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۶۴۹۳۴

مسلمانان انگلیس آمریکا را مسوول حادثه یازده سپتامبر می‌دانند

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که حدود یک سوم مسلمانان انگلیس، دولت آمریکا را مسؤول حملات مرگبار یازدهم سپتامبر به مرکز تجارت جهانی نیویورک در سال ۲۰۰۱ می‌دانند.
پوستیری با موضوع حملات تروریستی 11 سپتامبر برای توهین به مسلمانان

به گزارش خبرگزاری رسا، اندیشکده «تبادل سیاست» انگلیس با انجام تحقیقاتی در مورد دیدگاه‌های مسلمانان در مورد حادثه یازدهم سپتامبر به این نتایج دست یافت که ۵۲ درصد مسلمانان این کشور نمی‌دانند که چه کسی مسوول این حادثه است.

همچنین این تحقیقات نشان داد که حدود یک سوم (۳۱ درصد) معتقدند که دولت آمریکا مسوول حادثه ۱۱ سپتامبر است.

این تحقیقات که از ۳ هزار نفر از مسلمانان شهرهای مختلف انگلیس به عمل آمد نشان داد که تنها ۴ درصد مسلمانان این کشور سازمان تروریستی القاعده را عامل حملات مرگبار یازده سپتامبر می‌دانند.

همچنین این نظرسنجی نشان داد که مسلمانان معتقدند احتمال انجام حادثه یازده سپتامبر از سوی صهیونیست‌ها بیشتر از انجام‌گرفتن آن از سوی تروریست‌های القاعده است.

به نوشته ایکنا، این در حالی است که اکثریت جمعیت (۷۱ درصد) غیرمسلمانان انگلیس، القاعده را عامل حملات یازدهم سپتامبر می‌دانند، ۱۰ درصد جرج بوش، رییس‌جمهور وقت و ۱ درصد صهیونیست‌ها را عامل این حملات می‌دانند.

براساس آمارهای سال ۲۰۱۱، حدود سه میلیون مسلمان در انگلیس زندگی می‌کنند که تقریباً ۵ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند./982/ب102/د

ارسال نظرات