۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۶۶۶۷۸
حزب الله لبنان:

تکفیر هیج درمانی جز ریشه کن شدن ندارد

حزب الله لبنان با محکومیت انفجارهای تروریستی در مصر، ترکیه، سومالی و نیجریه را محکوم کرد و ریشه کن شدن داعش را تنها راه نجات از این پدیده دانست.
پرچم حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان با صدور پیامی، انفجارهای تروریستی در برخی کشورها را به شدت محکوم کرد و افزود: انفجارهای تروریستی ساعت های گذشته در جهان عرب و اسلام نظیر ترکیه، مصر، سومالی و نیجریه که به کشته شدن ده ها تن و زخمی شدن صدها شهروند این کشورها منجر شد را به شدت محکوم می کنیم. 

این حزب افزود: این انفجارها  ادامه روش تکفیر وحشیانه ای است که جنایت ها را در همه زمان ها و مکان ها بدون رحمت و اندک وجدان و انسانیت انجام می دهد.

حزب الله لبنان تصریح کرد: تروریست های تکفیری آفت جوامع ما به شمار آمده و بیماری است که باید ریشه کن شود چرا که خطر آنها به اوج رسیده و هیچ درمانی کارساز نیست، به ویژه اینکه آنها از سوی دولت های غربی و عربی مورد حمایت مادی و معنوی قرار دارند.

به گزارش المنار، در بخش دیگری از این پیام، انفجار کلیسا در مصر به شدت محکوم و تأکید شده است: این انفجار در حالی رخ داد که جمعی در کلیسا در حال عبادت بودند. قاتلان به فکر فتنه و تجاوز به حرمت دین و تخریب جامعه و از بین رفتن امنیت شهروندان هستند. این جنایت نیز ادامه جنایت های داعش علیه ارتش مصر به شمار می آید.

حزب الله این حادثه را به خانواده های قربانیان تسلیت گفت و ضمن آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، عقلای جهان عرب و اسلام را به قیام یکپارچه علیه تروریسم و حامیان آنها دعوت کرد.

گفتنی است دیروز بر اثر انفجار بمبی در شهر استانبول ترکیه بیش از 30 نفر کشته و 40 نفر زخمی شدند.

در حادثه حمله تروریستی به کنیسه‌ مسیحیان در مصر نیز چند نفر کشته و زخمی شدند. هفته گذشته نیز در حوادث جداگانه‌ای در سومالی و نیجریه تروریست‌ها به افراد غیر نظامی حمله کرده و آن‌ها را به خاک و خون کشیدند./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات