۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۴۶۷۸۸۲

سفیر جدید آمریکا در فلسطین اشغالی موجودیت فلسطینیان را قبول ندارد

تیم دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد که وی قصد دارد "دیوید فریدمن" را به عنوان سفیر این کشور در فلسطین اشغالی انتخاب کند.
سفیر جدید آمریکا


به گزارش خبرگزاری رسا، فریدمن راستگرا از طرفداران و حامیان سرسخت شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی است و قبلا ضمن حمله به مجموعه "جی استریت" تصریح کرده بود که «ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات، از الحاق بخش هایی از کرانه باختری به اراضی تحت اشغال اسرائیل حمایت خواهد کرد.»

منابع صهیونیستی همچنین به نقل از فریدمن اعلام کرده اند که «طرح ها و پیشنهادهای مطرح شده در زمینه راهکار تشکیل دو کشور طی سال های گذشته، نه منجر به تحقق صلح شده است و نه امنیت را برای اسرائیل به ارمغان آورده است.»

وی همچنین تاکید کرده است که «بی صبرانه منتظر انتصاب خود (به عنوان سفیر آمریکا در اسرائیل) است تا از سفارت آمریکا در قدس "پایتخت ابدی اسرائیل" در راستای تقویت روابط طرفین فعالیت کند.»

دونالد ترامپ نیز درباره فریدمن گفته است که از مدت ها قبل با او دوست است و او را از مشاوران مورد اعتماد خود می داند که روابط خوبی هم با اسرائیل دارد و این مساله می تواند زیربنایی برای ماموریت دیپلماتیک وی در زمینه تقویت روابط میان واشنگتن و تل آویو و تلاش برای تحقق صلح در منطقه خاورمیانه باشد.

سفیر جدید آمریکا در رژیم صهیونیستی به انکار کردن موجودیت ملت فلسطین و حمایت از الحاق کرانه باختری به اراضی تحت اشغال اسرائیل و نیز شهرک سازی آن معروف است و احتمال می رود که ماموریت اصلی او انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی باشد.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه هاآرتص فریدمن 57 ساله را یک یهودی راستگرا معرفی کرده است که دوستی 15 ساله با ترامپ دارد و رییس جمهور منتخب آمریکا در جریان تبلیغات انتخاباتی اخیر او را به عنوان مشاور خود در امور رژیم صهیونیستی تعیین کرده بود.

این روزنامه خاطر نشان کرده است که فریدمن در حمایت های مالی از رژیم صهیونیستی و حتی حمایت از برخی فعالیت های شهرک سازی در کرانه باختری نقش داشته است و در گذشته رییس سازمان "دوستان آمریکایی شهرک بیت ایل" بوده است که میلیون دلار به این شهرک کمک مالی ارائه کرده است.

فریدمن همچنین طی مقاله ای که به زبان انگلیسی در پایگاه اینترنتی شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر کرده بود، اعلام کرده بود که یهودیان آمریکایی فعال در "جی استریت" بدتر از عناصر "کابو"ها (زندانیان یهودی که با نازی ها همکاری کرده بودند) هستند. وی همچنین باراک اوباما رییس جمهور کنونی آمریکا را "سامی ستیزی شدید" متهم کرده بود./982/ب102/د

ارسال نظرات