۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۴۶۷۹۱۵
امام جمعه نجف:

افکار قرضاوی همسو با تکفیری‎ها است

امام جمعه نجف اشرف با اشاره به ابراز همبستگی قرضاوی با تروریست‎ها در حلب تصریح کرد که افکار قرضاوی همسو با تکفیری‎ها است.
حجت الاسلام شیخ خالد النعمانی، خطیب جمعه نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ خالد النعمانی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، با اشاره به آغاز پنجمین مرحله آزادسازی استان موصل گفت: نیروهای امنیتی و بسیج مردمی با رشادت و جانفشانی توانستند بیش از نیمی از استان موصل را از چنگال داعش آزاد کنند.

وی اظهارات وزیر خارجه فرانسه مبنی بر جدایی کردستان از عراق و انتظار 50 ساله این اقلیم برای دستیابی به استقلال را محکوم کرد و افزود: جدایی کردستان از عراق به علت احساس ملی و گفت‎وگوهای سازنده مسؤولان محقق نخواهد شد.

امام جمعه نجف با اشاره به اختلافات داخلی در استان بصره بیان داشت: ملت عراق باید با حکمت، عقل و قانون از مشکلات و بحران‎های موجود عبور کنند زیرا اولویت ما نبرد با جریان تروریستی داعش و نابودی کامل آن است.

وی تلاش آستان مقدس علوی برای ترمیم گنبد حرم مطهر امام علی (ع) را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: پروژه طلاکاری گنبد بارگاه امیرالمومنین علی(ع) بسیار سنگین و بزرگ بود که به لطف الهی آستان مقدس علوی این پروژه را با موفقیت به پایان رسانید.

حجت الاسلام نعمانی حمله تروریستی به کلیسایی در قاهره را محکوم کرد و ادامه داد: کشورهای اسلامی و  عربی باید اتحاد خود را در برابر تروریسم حفظ و برای مبارزه با داعش به عراق کمک کنند.

وی آزادسازی شهر حلب در سوریه را ضربه سنگینی به تروریسم دانست و اظهار داشت: ارتش سوریه با رشادت بسیار و همراهی مردم توانست تروریسم را در حلب زمین گیر سازد.

وی به سخنان شیخ یوسف القرضاوی که گفته بود «ای کاش من همراه رزمندگان (تروریست‎ها) در حلب می‎جنگیدم» پاسخ داد و تصریح کرد:  این گونه اظهارات نشات گرفته از افکار و اندیشه‎های افراطی و تکفیری است./994/ب901/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات