۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۶۸۲۱۸
مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی:

توسعه فرهنگی لازمه تعالی اقتصادی نظام است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: توسعه فرهنگی پایه و اساس توسعه در تمام زمینه ها به ویژه اقتصاد است.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان دومین سوگواره موسیقی محرم در تبریز با بیان این‌که فرهنگ ایرانی اسلامی با آموزه های مکتب عاشورا آمیخته است، اظهار داشت: هنر ایرانی نیز با الهام از فرهنگ عاشورا تعالی یافته است.

وی با بیان این‌که حماسه‌ عظیم عاشورا حادثه‌ای بزرگ و شگفت‌آور و در عین حال مهم ترین عامل بقای اسلام به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: مکتب عاشورا و نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ‌اسوه‌ای بی‌نظیر برای تمام جوامع انسانی است و همواره حرکت‌آفرین و موج ‌آفرین بوده است.

محمدپور با تأکید بر این‌که هنر با شیوه‌ای نو و متفاوت می‌تواند واقعهِ عظیم عاشورا را به صورت صحیح برای عموم جامعه بشری انعکاس دهد، تصریح کرد: هنرمندان می توانند با بهره گیری از ظرفیت بی انتهای هنر آثاری ماندگار و تاثیرگذار خلق کنند که این امر نشان دهنده ظرفیت والای هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود فرهنگ را شاکله و محور فعالیت‌های هر جامعه دانست و اظهار داشت: در عصر حاضر نقش فرهنگ نسبت به گذشته به مراتب افزون‌تر شده است و به عبارتی توسعه فرهنگی پایه و اساس توسعه در تمام زمینه ها است.

وی با تأکید بر این‌که تعالی اقتصادی جامعه بدون توجه به توسعه فرهنگی ممکن نخواهد بود، تصریح کرد: در تمام جوامع بشری ارزش‌هایی وجود دارد که  فرهنگ آن جوامع را شکل می‌دهد و در جامعه اسلامی ایران نیز فرهنگ عشق به ائمه اطهار (ع) به عنوان بنیادی ترین ارزش، همواره از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و هست.

وی گفت: هر کس در هر زمینه‌ای به عاشورا وصل شده و مبنای فعالیت‌های خود را براساس این حرکت عظیم تاریخ قرار داده،‌ به عزت دنیوی و اخروی دست یافته است؛ هنر این ظرفیت عظیم را دارد که ارزش‌های عالی معرفتی، قرآنی و اسلامی را به بهترین شکل ممکن به جامعه منتقل کند.

همچنین همچنین رحیم شهرتی‌فر، فرماندار تبریز در سخنانی مهم ترین دغدغه پیامبر اسلام(ص) را آینده‌ جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: سیره‌ی ائمه معصومین(ع)، نسخه عملی آیات نورانی قرآن  است و فضائل و ویژگی‌های انسان کامل در وجود آن بزرگواران در حد اعلا موج می‌زند.

وی ادامه داد: تشنگان معرفت و  کمال تنها از چشمه‌سار علم و فضیلت ایشان سیراب می‌گردند و در این میان هنرمندان با توجه به روح حساس و طبع سیال،‌بیش از دیگران جان و دل خود را در زلال این چشمه سار صیقل می دهند. سیره اهل بیت بهترین روش آموزش معارف نورانی اسلام بوده و رمز موفقیت و گسترش چشمگیر اسلام در جهان است./935/103/ب3

 

ارسال نظرات