۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۶۹۲۱۰
خطیب جمعه نجف‌آباد:

آزادی حلب شعاعی از نور انقلاب اسلامی ایران است

حجت‌الاسلام حسناتی آزادی حلب را شعاعی از نور انقلاب ایران دانست و گفت: حرکت‌هایی که امروز در کشورهای منطقه چون عراق، سوریه، لبنان، بحرین و یمن شاهد هستیم همه به برکت انقلاب و شعاعی از نور انقلاب ایران است و فشارهایی که دیوانه‌وار علیه مرجعیت در بحرین از سوی آل سعود ایجاد شده، دوامی نخواهد داشت.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، درباره تحولات منطقه و آزادسازی کامل حلب از تروریست‌ها گفت: مفسدان عالم و استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا و اسرائیل و کشورهای منطقه عربستان و وهابیت با آزادسازی کامل حلب شکست مفتضحانه‌ای خوردند.

وی درباره نتایج این آزادسازی برای سردمداران و پشتیبانان تروریست در منطقه افزود: عربستان در این نبرد همه چیز خود را از دست داده، بیت‌المال مسلمین و بدهی‌هایی که گریبان‌ این کشور را گرفته است و آغاز ناامنی و ترورهایی که اکنون در اقصی نقاط کشورهای جهان، شاهد هستیم نتیجه پشتیبانی همانانی است که خود حامیان تروریست بودند.

حجت‌الاسلام حسناتی ایجاد جهنمی از وحشت و رعب تروریست‌ها در جهان را از دیگر آثار آزادسازی حلب بیان کرد و گفت: این ترورها و ناامنی‌ها قطعی است با آنکه ما از این اتفاقات خوشحال نیستیم ولی این جهنمی است که خود سردمداران این کشورها با حمایت از تروریست به پا کردند و در دام آن گرفتار شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این میدان مسلمانان فقط یک حربه داشتند و آن خدا و مظلومیت اسلام بود و فقط یک چیز گفتیم، هیهات من الذله و به لطف خداوند با همدلی و صمیمیتی که در بین مردم با ذوق و اندیشه‌های مختلف ایجاد شد، حتی در بین غیرمسلمانان و اتحادشان با مسلمانان شاهد چنین پیروزی عظیمی در منطقه هستیم.

9 دی یوم الهی دیگر برای انقلاب بود

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد، آزادی حلب را شعاعی از نور انقلاب ایران بیان داشت و ادامه داد: حرکت‌هایی که امروز در کشورهای منطقه چون عراق، سوریه و لبنان و بحرین و یمن شاهد هستیم همه به برکت انقلاب و شعاعی از نور انقلاب ایران است و فشارهایی که دیوانه‌وار علیه مرجعیت در بحرین از سوی آل سعود ایجاد شده، دوامی نخواهد داشت.

وی با اشاره به مناسبت 9 دی ماه و ابعاد این حادثه بیان داشت: 9 دی ماه هم چون 22 بهمن یوم الله انقلاب است که در آن شاهد قدرت‌نمایی ملت و به نمایش گذاشته شدن آیات الهی بودیم که ان تنصروا الله ینصرکم.

حجت‌الاسلام حسناتی در ادامه خاطرنشان کرد: در آن مقطع تاریخی همه مفسدان و مستکبران عالم به میدان آمدند و هر کس به گونه‌ای با این نظام و انقلاب مشکلی داشت، به میدان آمد تا این انقلاب را به نابودی بکشانند و ریشه اصلی‌اش، غفلت و بی‌توجهی و پافشاری بر یک اشتباه بود که چنین سرانجامی را به دنبال داشت.

وی درباره درس‌های این حادثه تاریخی بیان کرد: ابتلا و امتحانات الهی سبب عزت، قدرت، استقلال و آزادی ملت‌ها است و در چنین وقایعی باید بدانیم که حتی دعواهای درونی و داخلی نیز گاهی زمینه چنین جریاناتی خواهد شد و دشمن به دنبال این اختلافات تنها به دنبال یک بهانه است که انتخابات با وجود حضور حداکثری مردم  و تنها یک اشتباه این فرصت را به دشمن داد.

امام‌جمعه نجف‌آباد در ادامه تصریح کرد: ضرر بزرگی که آن جریان برای ملت داشت، امیدوار شدن تمام مفسدان عالم برای نابودی نظام و اسلام  بود که فکر کردند الان وقتش است که باورها و اعتقادات این ملت را به خاک و خون بکشند ولی ولایت مداری، غیرت و روحیه عاشورایی ملت راهگشا شد و جانانه به میدان آمدند و سفره مفسدان جمع شد.

وی با تبریک سالروز میلاد حضرت عیسی بن مریم به بیان روایتی از این پیامبر پرداخت و گفت: حواریون از حضرت عیسی درباره ویژگی‌های همنشین سؤال کردند، حضرت فرمود: یک همنشین باید سه ویژگی داشته باشد اگر نگاهش کردی به یاد خدا بیفتی، سبب فزونی علم تو شود و تو را به یاد آخرت و قیامت اندازد./201/1306/ب1

ارسال نظرات