۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۷۷۲۶۸

ماهنامه پوپک در ایستگاه دویست و هفتاد و یکم

دویست و هفتاد و یکمین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران (پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
ماهنامه پوپک در ایستگاه دویست و هفتاد و یکم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دویست و هفتاد و یکمین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران (پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و به مدیر مسؤولی محمد حسنی ویژه بهمن 1395 چاپ و روانه بازار شد.

«شعر آفتاب (مثل باران خورشید)»، «سرمقاله»، «در باغ مهربانی (به‌به چه هدیه‌هایی!»، «شعر»، «روزهای نو (من ماه بهمن هستم»، «داستان (یک جایی دارم که هیچ کس ندارد»، «جدول»، «خنده‌ منده»، «میزگرد بچه‌ها»، «قصه‌های نماز (هدیه آسمانی)» عناوین برخی از موضوعات این ماهنامه است.

در سرمقاله این ماهنامه با عنوان «گاهی وقت‌ها لازم است که از خودمان بپرسیم...» آمده است: «بعضی از آدم‌ها عادت دارند دائماً از این و آن ایراد بگیرند و مثلابگویند: تو چرا زیاد حرف می‌زنی؟ تو چرا مرتب نیستی؟ تو چرا از فلان غذا خوشت نمی‌آید؟

آدم فکر می‌کند این‌ها از خودشان راضی‌اند و در خود هیچ عیب و مشکلی نمی‌بینند و با این سؤال‌هایشان می‌خواهند از دیگران عیب‌جویی کنند.

به نظر من، چه خوب است که گاهی وقت‌ها ما به جای سؤال کردن‌های زیادی از دیگران؛ از خودمان هم چیزهای بپرسیم: در هنگام عصبانیت، چرا خشم خودمان را کنترل نکردیم؟ یا چرا فقط نگاه‌مان به عیب‌های دیگران است؟

چه خوب است گاهی وقت‌ها با خودمان خلوت کنیم و از خودمان هم سؤال کنیم.»

از دیگر موضوعات این ماهنامه می‌توان به مطالبی همچون و «علمی‌های کوچولو»، «عکس و حرف (آن روزهای خوب)»، «داستان (کلاغ نرسیده)»، «سرگرمی (این اتاق واقعی نیست!)»، «قصه‌های یک‌دفعه (سفر به آسمان!)»، «کاردستی (پروانه)»، «شعر»، «داستان ترجمه»، «گفت‌وگو (او پرستار کودکان است)» و «قصه‌های قدیمی» اشاره کرد.

در بخش پایانی این ماهنامه موضوعاتی همچون «با کشورهای دیگر؛ سوریه همیشه سربلند»، «کبوتر نامه‌رسان»، «باغچه نور»، «قصه‌های من و بابام»، «بچه‌ها خبر»، «سرگرمی»، «گفت‌وگو»، «کودکان آفتاب»، «پرت‌وپلا»، «آگهی»، «قصه‌های گوش دراز(اینجا سینماست» و «ببین و بگو» به چشم می‌خورد.

در عنوان «با کشورهای دیگر؛ سوریه، همیشه و سربلند و مقاوم است» می‌خوانیم:

آمریکا و اسراییل چند سالی است دندان تیز کرده‌اند تا سوریه را تکه‌تکه کنند. بعد هر کدامشان تکه‌ای بردارند و هُلپی قورت بدهند؛ اما کور خوانده‌اند. سوریه یک کشور پا برجا و مقاوم است و هیچ وقت تنها نیست.

سوریه یک کشور عربی است در کنار دریا مدیترانه، همسایه با کشورهایی مثل ترکیه، لبنان، اردن و عراق.

این کشور سال‌هاست که خط مقدم مقاومت است و جلوی اسراییل ایستاده و از حزب الله و فلسطینیان دفاع کرده است. به همین خاطر؛ اسراییل و آمریکا لجشان گرفته و به کمک آل سعود و چند کشور بینوا، افتاده‌اند به جانش.

داعش، جبهه النصره، احرار الشام و چند تا گروهک دیگر از درست کرده‌اند تا این کشور را با جنگ و خونریزی ویران و خراب کنند. این جنگ هرچند مردم زیادی را از بین برده و خانه‌های بسیاری را ویران ساخته؛ اما سوریه همچنان مقاوم است.

مدافعان شجاع حرم از ایران، افغانستان و پاکستان به کمک سربازان سوری رفته‌اند تا حرم‌های عزیزش دفاع کنند. حرم‌های حضرت زینب سلام الله علیها، حضرت رقیه سلام الله علیها، حضرت سکینه سلام الله علیها، بلال حبشی و چند مرقد مهم در این کشور قرار دارند و خون پاک شهدای حرم، هیچ وقت اجازه نداده پای دشمنان به این حرم باز شود.

دویست و هفتاد و یکمین شماره ماهنامه پوپک در 56 صفحه و به قیمت 3000 تومان از سوی به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شده است./998/پ202/ق

ارسال نظرات