۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۷۷۵۷۱
آیت الله نوری همدانی:

آماده‌ام برای دفاع از شیخ عیسی قاسم کفن پوش به بحرین بروم

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که انگلیس به عنوان عامل اختلاف و یک کشور مداخله گر در منطقه است، گفت: اگر روزی ضرورت ایجاب کند خودم به بحرین می آیم و کفن پوش برای دفاع از این حرکت اقدام خواهم کرد.
آماده‌ام  برای دفاع از شیخ عیسی قاسم کفن پوش به بحرین بروم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی امشب در دیدار جمعی از روحانیان بحرینی با بیان این که اسلام مرز جغرافیایی ندارد، گفت: امیرمؤمنان(ع) فرمود در هر کجای عالم صدای مظلومی را شنیدید به ندای آن لبیک بگویید و اگر صدای ظالمی بلند شد باید مقابل آن ایستادگی شود.

وی افزود: بنابراین مرز جغرافیایی نداریم از این رو سخن ما مداخله در کشور بحرین نیست بلکه انجام یک وظیفه دینی به شمار می رود؛ راهی جز شهادت پیش رو نیست و شما تا قربانی ندهید در این مسیر به جایی نخواهید رسید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در پیشاپیش جهادگران و کسانی که قربانی می شوند باید علما باشند، اظهار داشت: در ایران امام خمینی(ره) ابتدا به واسطه علما حرکت را آغاز کردند که توانستند مردم را آماده کنند تا انقلاب اسلامی به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: امروز وظیفه علمای بحرین این است که ضمن حمایت از شیخ عیسی قاسم در برابر رژیم و اعمال نامشروع حکام بحرین که دست نشان داده و مرتبط با عربستان، صهیونیسم و آمریکا به شمار می رود مقابله کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که انگلیس به عنوان عامل اختلاف و یک کشور مداخله گر در منطقه است، ابراز داشت: اگر روزی ضرورت ایجاب کند خودم به بحرین می آیم و کفن پوش برای دفاع از این حرکت اقدام خواهم کرد.

وی عنوان کرد: معنا ندارد که در بحرین دشمنان جای پا داشته باشد و پایگاه آمریکا به شمار رود، باید با قدرت عمل کنید و به میدان بیایید، اگر شما و مردم در میدان باشند رژیم ظالم و دشمنان عقب نشینی می کنند؛ اما اگر نرمش نشان داده شود آن ها به جلو می آیند، اگر شدت ببینند عقب نشینی می کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اسلام مرز جغرافیایی نمی شناسد بلکه مرز ما مرز اعتقادات و باورها است، از این رو این مردم و علما باید در صحنه باشند./1323/202/ص

ارسال نظرات