سکوت در برابر مشکلات کشور بیغیرتی است
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله الغریفی از علمای ارشد بحرین در جمع نمازگزاران مسجد امام صادق(ع) منطقه قفول این کشور، نسبت به اوضاع کنونی بحرین ابراز نگرانی کرد و گفت: کسانی که این حس را ندارند، برایشان فرقی نیست که بحرین به سوی بحران و فساد و هراس و کینه توزی و شکاف گام بردارد یا اینکه آرامش، ثباتف امنیتف محبت و وحدت بر کشور حاکم باشد.
وی افزود: همواره باید نسبت به سرنوشت بحرین هشدار داد و تنها در صورتی که بحران به پایان برسد و غیرتی نسبت به کشور وجود نداشته باشد، از طرح این هشدار خودداری کرد.
این عالم بحرینی با اشاره به اینکه بحران با اصلاحات جدی و واقعی، نیت صادقانه در درمان بحران ها و بازگشت اعتماد میان ملت و نظام به پایان می رسد، تصریح کرد: اگر بحران همچنان بر کشور سایه افکنده باشد اما صدای کسی درنیاید، غیرت ملی از بین رفته است.
ناامیدی بر بحرین سایه افکنده است
آیت الله غریفی خاطرنشان ساخت: بر اساس منطق عشق و وفاداری به کشور امیدواریم که مردم بیش از این دچار یأس و ناامیدی نشوند. مردم به دلیل بحران های معیشتی، سیاسی، حقوقی و امنیتی در اضطراب قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه دولت امکانات لازم برای نجات کشور از بحران های کنونی را دارد، ادامه داد: سایر جریان ها و حتی مردم نیز وظیفه مبارزه با بحران را برعهده دارند و باید پروژه اصلاحات و تغییر را پیگیری کنند. دولت باید به نقد خود پرداخته و بداند که این مساله به هیچ وجه زشت نیست و از نشانه های رشد و قدرت به شمار می آید.
قرار گرفتن فرایض دینی تحت نظر قانون بی معناست
این عالم بحرینی از پافشاری آل خلیفه بر محاکمه فریضه خُمس به شدت انتقاد کرد و گفت: گرچه مسؤولان مدعی عدم محاکمه خمس هستند اما شواهد حاکیست که یک فریضه دینی وابسته به مذهب تشیع در تیررس قرار گرفته است. ادعای عدم هدف قرار گرفتن خُمس بسیار عجیب است زیرا دولت بر وابستگی خمس و زکات به قانون تأکید دارند.
وی افزود: چگونه ممکن است فریضه خمس و نماز و روزه و حج و سایر احکام شرعی تحت قانون دولت قرار گیرد؟ اگر می خواهند منبع اموال را تحت نظر قرار دهند چگونه می شود منبع اموال خمس را زیرنظر گرفت؟
آیت الله غریفی پرداخت خُمس را بر پیروان مذهب تشیع واجب خواند و تأکید کرد: کسانی که متصدی دریافت خمس هستند از شرایط عالی تقوا، پرهیزکاری، پاکی، استقامت و کفایت علمی و فقهی و فرهنگی برخوردارند. آیا این شرایط به معنای ضمانت قوی جهت دریافت و توزیع اموال خمس نیست؟. /980/ب901/د