۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۸۱۴۷۷

هشدار مجلس اعلای شیعیان لبنان درباره توهین به امام موسی صدر

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، شبکه الجدید را به دلیل توهین به امام موسی صدر، میراث جدید قذافی خواند.
امام موسی صدر

به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پیامی، اقدام شبکه تلویزیونی الجدید این کشور مبنی بر توهین و  تسمخر مساله ربوده شدن امام موسی صدر را به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است: ما و همه لبنانی ها توهین شبکه الجدید به امام موسی صدر را مشاهده کردیم. تمسخر غیر اخلاقی رییس و موسس مجلس اعلای اسلامی شیعیان که از پیشگامان ملی گرایی و نماد همزیستی و گفت وگو و وحدت ملی است را به شدت محکوم می کنیم.

این مجلس افزود: این اقدام به دور از اخلاق و حرفه ای گری بوده و همچنین سخنان رییس شورای ملی رسانه نشان می دهد که شبکه الجدید از رسالت رسانه ای دور شده و در قالب یک شرکت تجاری ظاهر می شود.

مجلس اعلای شیعیان لبنان از شبکه الجدید به عنوان میراث جدید قذافی یاد کرد و اظهار داشت: رسانه واقعی به بیان واقعیت ها پرداخته و حقیقت را واژگون جلوه نمی دهد. این شبکه همچنین فراموش کرده که یکی از افراد ربوده شده، از فعالان برجسته رسانه است.

این مجلس تأکید کرد که هدف از صدور این پیام، بیدار شدن مسؤولان ذیربط جهت عدم تکرار موارد مشابه به بهانه آزادی و دموکراسی است.

گفتنی است شبکه تلویزیونی «الجدید» لبنان چند شب پیش در یک برنامه طنز موسوم به «دمی کراسی» به مساله ربوده‌شدن امام موسی صدر توهین کرده بود، به‌طوری‌که اقدام موهن، خشم طرفداران امام صدر و هواداران جنبش امل را برانگیخت.

در این برنامه سه عروسک به شکل «معمر قذافی»، رییس‌جمهور معدوم لیبی، «نبیه بری»، رییس مجلس نمایندگان لبنان و «بان کی‌مون»، دبیرکل سابق سازمان ملل طراحی و محتوای این برنامه که با جهت‌گیری خاصی تدوین شده بود، بر این موضوع تأکید داشت که نبیه بری، مکان اختفای امام موسی صدر را می‌داند.

همچنین، از آن جا که شبکه تلویزیونی الجدید سال گذشته در خبری مدعی شده بود که یک گروه مسلح در لبنان «هانیبال قذافی»، فرزند معمر قذافی را ربوده است، بخشی از این برنامه طنز نیز به این موضوع اختصاص داشت، به‌طوری‌که ادعا می‌شد مبالغی برای آزادی وی پیشنهاد شده است./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات