۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۸۲۱۶۸
نشنال اینترسنت:

ایران در تمام منطقه دست برتر را دارد

دو تحلیلگر برجسته آمریکایی با بیان اینکه ایران در تمام منطقه دست برتر را در اختیار دارد، نوشته‌اند که واشنگتن توان به عقب راندن ایران را ندارد.
ترامپ

به گزارش خبرگزاری رسا، نشریه «نشنال اینترست» در یادداشتی به قلم «آرون داوید میلر» نایب رییس مرکز بین‌المللی «وودرو ویلسون» و «ریچارد سوکولسکی» عضو ارشد موسسه «کارنگی» نوشته است که واشنگتن در هیچ نقطه‌ای از منطقه یارای رویارویی با ایران را ندارد.

در این یادداشت آمده است: هنگامی که ماه گذشته «مایکل فلین» مشاور وقت امنیت ملی آمریکا در خصوص آزمایش یک موشک بالستیک از سوی ایران به این کشور هشدار داد، این هشدار مورد استقبال «بنیامین نتانیاهو» قرار گرفت.

نویسنده در ادامه می گوید: گرچه به گفته «مارتین ایندیک» [با استعفای فلین]، نخست‌وزیر اسرائیل «همکار» خود در امور ایران را از دست داد، او باز هم به این امید به واشنگتن آمد تا از پشتیبانی دولت «دونالد ترامپ» از موضعی جنگ‌طلبانه علیه ایران اطمینان یابد. وی با این اطمینان کاخ‌سفید را ترک کرد که دولت ترامپ با رویکرد جدی‌تری سیاست‌های منطقه‌ای ایران را به چالش می‌کشاند.

وی ادامه داد: اما پیش از آنکه کاخ‌سفید شعارهایش را به واقعیت تبدیل کند، لازم است منطقی یا عملی‌بودن ایده به عقب راندن نفوذ منطقه‌ای ایران را بررسی کند؛ آن هم بر اساس شعار«اول آمریکایی‌ها» نه فقط منابع رژیم صهیونیستی.

به گزارش فارس، در پایان این یادداشت می خوانیم: همچنین بادقت منافع سیاست مقابله‌جویانه در قبال ایران و نیز هزینه‌های بالقوه، خطرات و عواقب آن را مدنظر قرار دهد. به احتمال فراوان سیاستی خصمانه‌تر علیه حضور ایران در منطقه فاقد کارایی خواهد بود. دلایل آن نیز در ذیل آورده شده است./847/ب103/د

ارسال نظرات