۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۴۸۲۹۵۶

بازتاب کنفرانس حمایت از انتفاضه در رسانه های چین

رسانه های گروهی چین روز پنجشنبه با بازتاب دادن ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین در تهران، «وحدت جهان اسلام در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی» را دیدگاه مشترک همه شرکت کنندگان در این گردهمایی بزرگ عنوان کردند.
کنفرانس

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه گلوبال تایمز در گزارشی نوشت: در بیانیه ای که در پایان کنفرانس بین المللی فلسطین در ایران منتشر شد به صراحت بر وحدت گروه های فلسطینی در برابر دسیسه های رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین های فلسطینیان تاکید و بر آن پافشاری شده است.

این بیانیه بر اساس گزارش نشریه چینی تصریح می کند که سرزمین های اشغالی باید تخلیه شده و مساله فلسطین اولویت نخست کشورهای اسلامی قرار بگیرد.

روزنامه گلوبال تایمز چین نوشته است که دستکم ۷۰۰ میهمان خارجی و نمایندگانی از سازمان های حامی فلسطین در کنفرانس تهران شرکت داشته و همه آنها دیدگاههای مشترکی در خصوص مردم فلسطین داشتند.

تلویزیون مرکزی چین و خبرگزاری شین هوا هم گزارش کرده اند که در این بیانیه، از فلسطینی ها خواسته شده است هرگز مقاومت را در برابر اشغال رژیم صهیونیستی رها نکنند.

رسانه های مذکور خاطرنشان می کنند که در بیانیه از متفکران و اندیشمندان جهان و همچنین کشورهای مسلمان خواسته شده است ضمن حمایت از انتفاضه فلسطین، از عدالتخواهی آنها پشتیبانی کرده و هر گونه کمک لازم را در اختیار فلسطینی ها قرار دهند.

شین هوا می نویسد: این ششمین بار است کنفرانس مذکور در ایران برگزار می شود و از این نظر که مصادف با وسعت بخشیدن به شهرک سازی های رژیم صهیونیستی شده از اهمیت زیادی برخوردار است.

تارنمای انگلیش نیوز چین هم گزارش کرده است که موضوع فلسطین مورد توجه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و حسن روحانی رییس جمهوری این کشور نیز قرار گرفته و آنان بی توجهی به مساله فلسطین را مورد مذمت قرار داده و خواستار وحدت همه گروه ها و مسلمانان در این رابطه شده اند.

این گزارش می افزاید: مقامات عالی ایران همچنین بی توجهی جامعه بین المللی به مساله فلسطین را مایه شرمساری دنیا دانسته و تاکید کرده اند، نباید اجازه داد رژیم صهیونیستی میان کشورهای مسلمان اختلاف بیاندازد.

به نوشته ایرنا، ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین که روز سه شنبه سوم اسفند ماه با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، روسای سه قوه و شخصیت های برجسته جهان اسلام با شعار «همه با هم در حمایت از فلسطین» در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی تهران گشایش یافت، روز گذشته به کار خود پایان داد./847/ب102/د

ارسال نظرات