۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۴۸۳۶۶۴
روزنامه کویتی الرای:

ایران به تعهدات هسته ای خود پایبند است

نشریه پرشمارگان الرای کویت با انتشار گزارشی با اشاره به ادامه روند اجرای توافق نفتی وین از سوی جمهوری اسلامی ایران پایبندی تهران به این توافق را بر خلاف ادعاهای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا امری قطعی دانست.
ایران

به گزارش خبرگزاری رسا، نشریه الرای در گزارش امروز خود با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی درمورد برنامه هسته ای ایران نوشت: آژانس در گزارش خود ذکر کرده است که ایران طبق توافق نسبت به غنی سازی اورانیوم بیش از حد مجاز اقدام نکرده و به تعهدات خود پایبند بوده است.

این روزنامه همچنین با اشاره به طرح ناموفق پیشنهادی دولت ترامپ در آمریکا برای درج نام سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی می نویسد: آمریکا به این موضوع پی برده است که هر اقدامی در این زمینه روند مبارزه با داعش درعراق را مشکل می کند.

الرای می افزاید: چنین پیشنهادی که از سوی ترامپ مطرح شد به فراموشی سپرده شده است چرا که مقامات ارشد آمریکایی در ارتش و سازمان امنیت آمریکا به ترامپ هشدار دادند که این اقدامات اثر منفی و معکوس خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، این روزنامه می نویسد: استعفای مایک فلین مشاور امنیت ملی آمریکا نیز که به دنبال تدوین طرح های ضد ایرانی بوده است یک امر مهم تلقی می شود.

الرای نوشت: دولتمردان آمریکایی می دانند درصورت اجرای طرح تروریست خواندن سپاه پاسداران هرگونه فرصتی برای گفت وگو با ایران در زمینه موضوعات مختلف را از دست خواهند داد لذا دست به این کار نزدند./982/ب102/د

ارسال نظرات