۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۴۸۳۷۴۲
امام جمعه هفتگل در گفت و گو با رسا؛

الجبیر سخنگوی آمریکا در منطقه است/ آل‌سعود دنبال تصحیح روند کنونی نیست

امام جمعه هفتگل به عدم موضع ثابت مقام های سعودی اشاره و عنوان کرد: مواضع تفرقه افکنانه عربستان سعودی ابزاری برای رسیدن به اهداف شوم منطقه ای است.
امام جمعه هفتگل

حجت الاسلام علی خلیلی، امام جمعه هفتگل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران منادی صلح، اتحاد و همبستگی میان امت اسلام است، اظهار داشت: تفرقه افکنی عربستان سعودی در میان مسلمانان زبانزد است که نمونه اخیر آن سخنان تند عادل الجبیر علیه ایران در اجلاس مونیخ بود و چنین سخنانی نشان از حالت انفعالی آل سعود برای دست یافتن به اهداف و سیاست های پلید است.

امام جمعه هفتگل با بیان غیرقابل اعتماد بودن عربستانی ها ابراز داشت: بی اعتنایی به بمباران بی گناهان و زیرساخت های ملت یمن و خوشگذارانی و عیاشی های آل سعود نشان از عدم رعایت آداب و شئون اسلامی دارد. سفر الجبیر به عراق و اعلام نقش این کشور در ایجاد نزدیکی میان ایران و عربستان سعودی نوعی تاکتیک در رسیدن به اهداف است؛ چرا که آل سعود دنبال تصحیح روند فعلی نیست.

رییس شورای فرهنگ عمومی هفتگل به عدم موضع ثابت مقام های سعودی اشاره و عنوان کرد: مواضع تفرقه افکنانه عربستان سعودی ابزاری برای رسیدن به اهداف شوم منطقه ای است و با بقای چنین ماهیتی، ادامه رفتارهای نسنجیده و نابخردانه را شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام خلیلی ادامه داد: الجبیر به عنوان سخنگوی رسمی آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین حامی تروریسم نامیده است در حالی حاکمیت تفکر ایران اسلامی را در کشورهای منطقه هستیم.

وی با توصیه مسؤولان عراقی به هوشیاری نسبت به حضور الجبیر در بغداد گفت: عربستان سعودی یکی از اضلاع مثلث شوم در منطقه است و چنین سفری در راستای قانع کردن کشورهای منطقه به جنگ افروزی ایران و عدم تمایل به صلح و آشتی است.

امام جمعه هفتگل با اشاره به پیروزی های محور مقاومت در عراق ابراز داشت: توقف پیشروی مقاومت و تقویت دوباره گروه های تروریستی از جمله اهداف سفر الجبیر به عراق است./9456/ب301/ک

ارسال نظرات