۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۸۵۲۸۷

اهدای بیش از 200 جلد کتاب به کتابخانه ملی ونزوئلا از سوی رایزنی فرهنگی ایران

رايزني فرهنگي کشورمان در ونزوئلا، بیش از 200 جلد کتاب با موضوعيت ايران‌شناسي، زبان و ادبیات فارسی و اسلام‌شناسی به کتابخانه ملی اين كشور اهدا كرد.
ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری رسا، رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در ونزوئلا، بیش از 200 جلد کتاب با موضوعيت ايران‌شناسي، زبان و ادبیات فارسی و اسلام‌شناسی به زبان‌های انگلیسی و اسپانیولی به کتابخانه ملی اين كشور اهدا كرد.

در مراسم اهداي كتاب، سادی لوآپز، رییس کتابخانه ملی ونزوئلا ضمن تشکر از نمایندگی فرهنگی کشورمان در اهتمام به توسعه روابط بین دو کتابخانه ملی ایران و و نزوئلا، از اقدام رایزنی فرهنگی ايران جهت اهداء آثار و منابع علمی مذکور قدردانی کرد.

وي در سخنان خود، همكاري اين كتابخانه را جهت همكاري با نمایندگی فرهنگي كشورمان در زمینه‌های مورد علاقه طرفین از جمله برگزاری نمایشگاه، هفته فیلم ایرانی، معرفی کتاب‌های تازه منتشر شده ایرانی و... اعلام کرد.

حسین میرزایی ونی، رايزن فرهنگي كشورمان طي سخنانی، ضمن تأكيد بر جایگاه مهم کتابخانه ملی به عنوان مرجعی برای اهل فرهنگ و فرهیختگان هر جامعه، به حوزه‌های مشترک همکاری بین رایزنی فرهنگی جمهوري اسلامي ايران و کتابخانه ملي ونزوئلا اشاره كرد.

به نوشته سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چارلز گوسپی، مدیرکل روابط بین‌الملل وزارت فرهنگ نیز، ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی ایران و تلاش‌های اين نمايندگي در جهت توسعه روابط فرهنگی دو کشور، آمادگی خود را در زمینه ادامه همکاری‌های مشترک اعلام كرد.

گوسپی در ادامه سخنان خود، خواستار معرفی فرهنگ و تاریخ و سینمای ونزوئلا به جامعه ایرانی شد./982/ب103/د

ارسال نظرات