۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۸۵۲۹۶

هزاران سوری در عملیات نظامی ترکیه آواره شدند

بنا بر اعلام سازمان ملل، درگیری‌ها در مناطق عملیاتی ترکیه در شمال سوریه ده‌ها هزار غیرنظامی را آواره کرده است.
سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانۀ سازمان ملل یکشنبه اعلام کرد: عملیات نظامیان ترکیه برای تصرف شهرهای الباب و تادف سبب شده 39 هزار و 766 غیرنظامی خانه‌های خود را ترک کنند.

این نهاد افزود: آوراگان به مناطق تحت تصرف گروه‌های معارض دولت بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه، در شمال این شهرها گریخته‌اند، اما وجود بمب‌های عمل‌نکردۀ و تله‌های انفجاری بی‌شمار که تروریست‌های در حال فرار برجای گذاشته‌اند، وضعیت را بسیار پیچیده کرده است.

دولت آنکارا عملیات موسوم به «سپر فرات» را از سوم شهریور در شمال سوریه آغاز و هدف از این عملیات را مبارزه با تروریست‌های داعش و شبه‌نظامیان کُرد در نزدیکی مرزهای ترکیه عنوان کرد اما از زمان دو شهر بزرگ را در سوریه به تصرف درآورده است.

بنا بر اعلام مقام‌های ترک، نظامیان این کشور بعد از تصرف الباب به سوی شهر منبج حرکت خواهند کرد؛ کنترل شهر منبج هم اینک در اختیار شبه‌نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه است.

به نوشته پرس تی وی، برآوردهای دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانۀ سازمان ملل همچنین حاکی از آن است که حدود 26 هزار نفر خانه‌های خود را در شرق الباب – که محل نبرد ارتش سوریه با گروه تروریستی داعش است – ترک کرده‌اند.

از شروع ناآرامی‌های سوریه در سال 2011 میلادی بیش از نیمی از مردم این کشور مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند./982/ب103/د

ارسال نظرات