۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۴۸۵۵۶۷
فعال حقوق بشر:

القاعده و داعش نماینده عربستان در کشورهای عربی هستند

رییس موسسه «حقوق بشر برای یمن» ضمن انتقاد از حملات هوایی آمریکا به یمن با بهانه مبارزه با تروریسم گفت: القاعده و داعش نماینده عربستان در کشورهای عربی است.
عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، کیم شریف مدیر موسسه «حقوق بشر برای یمن» در گفت‌وگو با راشا تودی ب ا انتقاد از حملات هوایی آمریکا و عربستان به یمن گفت: آن ها به طور عمده مناطق مسکونی را هدف قرار می دهند. برای مثال مدارس یمن 800 بار هدف قرار گرفته اند. کاملا بارز است که آن ها می خواهند تا جای ممکن غیرنظامی‌ها را بکشند و مردم یمن را به پذیرش رییس جمهوری که ائتلاف عربستان و اربابانش انتخاب کرده اند وادار کنند.

وی افزود: مساله پهپادها هم نوعی نقض حاکمیت دولت یمن است و به موجب قوانین بین الملل جرم محسوب می شود.

یک مقام امنیتی یمن نیز امروز به خبرگزاری فرانسه گفت: حملات هوایی آمریکا برای پنجمین شب متوالی در یمن با حمله به مناطقی در استان ابین ادامه یافت.

وی افزود: مساله القاعده ساخته و پرداخته رژیم آمریکا و دست نشانده اش در خاورمیانه یعنی عربستان است. ما اکنون می دانیم که القاعده و همه کسانی که در حملات تروریستی یازده سپتامبر دست داشتند، وابسته به خانواده پادشاهی عربستان هستند.

شریف ادامه داد: در واقع باید به ریاض حمله کرد نه یمن. باید پهپادها را به ریاض فرستاد نه به «شبوه» و «ابین» در جنوب یمن. وقتی یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا حدود یک ماه قبل در شبوه فرود آمد، هر جنبنده از جمله کودکان را هدف قرار داد. زنان و کودکان قربانیان آن ها بودند و این فاجعه ای برای جامعه بین المللی است.

وی افزود: متاسفانه اگر این وضعیت ادامه یابد، احتمال آنکه تنگه مهم باب المندب به دست تروریست ها بیافتد زیاد است، زیرا تروریست ها تاجایی که ما می دانیم، همان نمایندگان عربستان هستند.

به گفته این فعال حقوق بشر، به این نمایندگان عربستان اسامی متفاوتی داده شده است. در افغانستان به آن ها طالبان می گویند. در سومالی الشباب و در کشورهای عربی نام القاعده یا داعش بر آن ها نهاده شده است. همه آن ها به رژیم سعودی وابسته اند. این عربستان است که باید با آن مقابله شود نه غیرنظامیان بی گناه جنوب یمن.

حمله های هوایی آمریکا به خاک یمن در شرایطی صورت می گیرد که عربستان و همپیمانانش با چراغ سبز غرب از دو سال قبل تاکنون به بهانه روی کار آوردن دولت مستعفی یمن زنان و کودکان زیادی را به خاک و خون کشیده اند. تاکنون حدود 10 هزار نفر در جنگ یمن کشته شده اند./982/ 102/ع

ارسال نظرات