۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۸
کد خبر: ۴۸۷۷۶۴
عضو مجلس خبرگان رهبری:

خلقت حضرت زهرا تضمین کننده بقای دین و قرآن بود

آیت الله میرباقری خلقت حضرت زهرا(س) را تضمین کننده بقای دین و قرآن دانست و گفت: امید دشمنان قسم خورده به قطع رسالت پیامبر با آفرینش بزرگ بانوی اسلام ناامید شد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدمهدي ميرباقري ميلاد حضرت زهرا (س)مبارک باد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری شامگاه جمعه در مراسمی که به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) در حسینیه مرحوم آیت الله مرعشی در قم برگزار شد، با بیان اینکه رسالت پیامبر گرامی اسلام تکمیل کننده دعوت همه انبیاء الهی بود، اظهار داشت: فعالیت همه رسولان الهی مقدمه ای برای دین اسلام به شمار می رود و از همین رو روایت داریم در عالم ارواح که قبل از عالم خلقت بوده، پیامبر اسلام به دیگر انبیاء درس توحید می داده است.

وی ادامه داد: پیامبر ما در میان مردمی بی دین و خدا و غرق در دنیا مبعوث شد و تنها هدف او خروج مردم از ظلمت ها به سوی نور و اعطای حیات طیبه به آنها بود که به نتیجه رسیدن آن نیز بسیار دور از ذهن بود، چرا که دشمنان اسلام چه کفار و چه منافقان از همان ابتدا تمام تلاش خود را برای توقف این دین به کار گرفتند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم قرآن و اهل بیت(ع) را دو مؤید اصلی برای رسالت بزرگ پیامبر برشمرد و تأکید کرد: بدون شک هیچ پیامبری مثل این دو ثقل گرانبها نداشتند، چرا که قرآن با کلام بشری قابل قیاس نیست و ائمه معصومین(ع) نیز بودند که رسالت پیامبر را کامل کردند و انشاءالله اوج این تکمیل رسالت را در دوران ظهور امام زمان(عج) شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خدای متعال این دو حقیقت بزرگ را در وجود مقدس حضرت زهرا(س) قرار داده است عنوان کرد: روایت داریم هم نور قرآن و هم نور اهل بیت(ع) از نور حضرت زهرا(س) آفریده شده‌اند و تعابیر لیلة القدر و کوثر که در  قرآن بیان شده، برای عظمت مقام ایشان کافی است.

آیت الله میرباقری تصریح کرد: دشمنان گمان می کردند بعد از رحلت پیامبر، رسالت ایشان تمام می شود و پیامبر را ابتر  می خواندند، ولی خداوند با خلقت حضرت زهرا(س) نشان داد که این راه ادامه پیدا می کند و اسلام  در نهایت دین جهانی خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به معنای اسم فاطمه ابراز داشت: فاطمه در لغت به معنای قطع کننده است، چرا که با آمدن ایشان به دنیا امید دشمنان قسم خورده اسلام و لشکر شیاطین نا امید شد و خداوند ایشان را سرمایه عمر پیامبر نامید و به همین جهت حضرت زهرا(س) تضمین ادامه پیدا کردن دین، معنویت، هدایت و بهره بردن از نورانیت قرآن است./1330/پ202/ی

ارسال نظرات