۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۴۸۹۴۰۰

شرکت‎های مسلمان پیشگام در شرق آسیا

مجله‎ای آمریکایی در گزارشی شرکت های مسلمان را در فعالیت های اقتصادی و تجاری در شرق آسیا موفق و پیشگام توصیف کرد.
جنوب شرق آسیا

به گزارش خبرگزاری رسا، مجله آمریکایی نیوزویک امروز نوشت: شرکت های متعلق به مسلمانان به خاطر ثروت زیادی که دارند؛ شیوه های نوین گردشگری، بانکداری و تجارت را بر شرق آسیا تحمیل کرده اند.

این هفته نامه نوشت: گردشگران مسلمانی که با توان مالی زیاد قصد گذران تعطیلات در کشورهای مختف آسیا بخصوص در شرق این قاره را دارند، به نکاتی مانند حلال بودن غذاهای رستوران های معروف، پوشیده بودن لباس های بوتیک های گران قیمت و تطابق آنها با معیاری های حجاب و امکان دسترسی به نمازخانه در هتل های پنج ستاره توجه می کنند که همین امر دارندگان این اماکن را تشویق می کند خود را با این استانداردها تطبیق دهند.

نیوزویک افزود: مسلمانان به عنوان یک گروه رو به رشد از مصرف کنندگان قوی که از توان مالی قابل توجهی برخوردار هستند، به سرعت در حال تغییر شکل بازارهای گردشگری و به دنبال آن سیستم های مالی و تجاری در کشورهای جنوب شرقی آسیا هستند.

بازار اسلامی - یا به عبارتی مسلمانانی که درآمدهای هنگفتی دارند - هم اکنون بیش از دو تریلیون دلار در جهان ارزش دارد. این در حالیست که بر اساس گزارش سازمانی که وضعیت بازار مالی اسلامی در جهان را رصد می کند، این عدد در سال 2019 به 3.735 تریلیون دلار خواهد رسید.

به طور مثال مالزی که خانه بیست میلیون مسلمان است، بسیار مشتاق است به شرکت های تازه تاسیس مسلمانان از سراسر دنیا امکاناتی مانند عدم پرداخت مالیات و مکان مجانی به مدت یک سال ارائه کند تا کسب و کار شرکت های اسلامی رونق بگیرد.

همچنین در عرصه مد نیز یکی از شرکت های تازه تاسیس از سوییک ستاره پاپ در مالزی به عرضه لباس های مد روز پوشیده و آستین بلند و روسری های زیبا می پردازد.

نیوزویک در ادامه به معرفی یک برنامه اندروید به نام سفر حلال از سوی یک گردشگر مسلمان اشاره کرد و به نقل از مالک آن 'فضل بلهاردین' نوشت که هدف از ارائه این برنامه، کمک به گردشگران مسلمان در یافتن مسجد، رستوران های حلال، هتل های دارای نمازخانه و همچنین رده بندی شهرها و جاذبه های گردشگری بر اساس میزان تطابق آنها با معیارهای اسلامی است.

یک وبسایت به ارزش 2.2 تریلیون دلار نیز تاسیس شده است که مشابه سایت معروف آمازون، امکان خرید آنلاین تمام محصولات مورد نیاز مسلمانان مانند انواع غذاهای حلال و قرآن را در اختیار آنها قرار می دهد.

با افزایش شرکت های تازه تاسیس در مالزی، اندونزی و سنگاپور و همچنین برونئی و با توجه به اینکه چهل درصد از جمعیت شرق آسیا را مسلمانان تشکیل می دهند، توان مالی کسب و کارهای متعلق به مسلمانان و همچنین شرکت هایی که برای تطابق با استانداردهای اسلامی تلاش می کنند بسیار عظیم است.

نیوزویک به نقل از یک پروفسور علوم مالی در دانشگاه سیتی می نویسد: از آنجا که مسلمانان برای ایجاد یک کسب و کار باید بر اساس قوانین مالی اسلامی اقدام کنند تلاشهای آنها برای ایجاد شرکت های بیشتر به تقویت نظام مالی مسلمانان و همچنین بانک هایی که بر اساس قوانین قرآن عمل می کنند می انجامد./847/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات