۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۴۸۹۵۲۱

کنگره «بانکداری اسلامی» در پاکستان برگزار شد

استیت بانک و جامعه نعیمیه پاکستان کنگره «بانکداری اسلامی و امور مالیاتی» را در شهر لاهور این کشور برگزار کردند.
کنگرہ بانکداری اسلامی و امور مالیاتی

به گزارش خبر گزاری رسا، کنگرہ «بانکداری اسلامی و امور مالیاتی» به همت استیت بانک و جامعه نعیمیه پاکستان و با شرکت اقتصاد دانان اسلامی، دانشمندان و بیش از سی و پنج مفتیان اھل سنت در شھر لاھور برگزار شد.

راغب حسین نعیمی رییس جامعه نعیمیه و روحانی اھل سنت پاکستان در این کنگره، سود را حرام قطعی در تمام مذاھب اسلامی دانست و گفت: بانک ھا بانکداری اسلامی را در جامعه ترویج دھند.

وی با بیان این که وسیله ارتزاق مسلمانان باید حلال باشد تاکید کرد: مفھوم فقه اسلامی در مذاھب اربعه این است که مسلمانان جواب ھرگونه سوالات فقھی را از فقه اسلامی دریافت کنند.

رییس جامعه نعیمیه با اشارہ به این که مذاھب اسلامی با سرعت به سوی فقه المقارن می روند ابراز داشت: چنان که فقه المقارن ملت ھای مسلمان را به یکدیگر نزدیک می کند به بانکداری اسلامی نیز کمک می کند.

این روحانی اھل سنت با تاکید به این که در بانکداری اسلامی میزان سودھی باید صفر باشد گفت: جاپان با صفر کردن میزان سود دھی بانکداری اسلامی را تجربه می کند و ما نیز که یک کشور اسلامی ھستیم باید به قوانین اسلامی پایبند باشیم.

وی  افزود: در نظام بانکداری اسلامی میزان سود چھار تا پنج درصد سالانه است. مفتیان و فقھای اسلامی باید در اجرا و تقویت بانکداری اسلامی به بانک کشور کمک کنند تا مردم از حرام خوری در امان باشند/988/ب902/د

اشھد نقوی
ارسال نظرات