۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۴۸۹۹۱۱

دعوت متحول شدگان حرکت راهیان نور به همایش «حس پروانگی»

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: همایش «حس پروانگی» ویژه دانشجویان و دانش آموزانی که در اردوهای راهیان نور متاثر گشته و متحول شده اند، بزودی برگزار می شود.
اردوی راهیان نور طلاب خواهر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد مرکزی راهیان نور کشور، مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس از برگزاری همایش "حس پروانگی" خبر داد و اظهار داشت: همایش "حس پروانگی" از سیاست‌های سازمان و با همکاری و مشارکت وزارت علوم تحقیقات و فناوری، سازمان صدا و سیما و دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به ظرفیت ارزشمند مسافران سرزمین نور به عنوان عاملی موثر بر بسیاری از تغییرات رفتاری در جامعه بیان کرد: ارتقای جایگاه فرهنگی و اجتماعی در میان اقشار مختلف جامعه، الگوسازی براساس تکریم و بزرگداشت در جامعه، ایجاد تعامل گفتمانی میان نسل‌های جوان و نوجوان امروز با نسل‌های عاشورایی و حماسه و ایثار، را از اهداف همایش "حس پروانگی" اعلام کرد.
مجتهدزاده همچنین تبیین موقعیت حساس نظام مقدس جمهوری اسلامی در مرحله گذار به تمدن نوین اسلامی و ضرورت حمایت از رویش‌های فکری و اعتقادی، نشر فرهنگ ایثار و مجاهدت برای نیل به اهداف و آرمان های نظام الهی، تبیین اصول و مبانی و ارزش‌هایی که از برخی وقایع تاریخی برخواسته و برجان‌های پاک و مشتاق تاثیر می‌گذارد، بررسی و تبیین علت ماندگاری برخی رخدادها پس از گذشت سال‌ها و قرن‌های متمادی و ایجاد فرصتی برای بروز و ظهور استعدادهای درونی نسل جوان و نوجوان برای نیل به ارزش های دینی را نیز از اهداف برگزاری جشنواره برشمرد.
مجتهدزاده تصریح کرد: ضرورت اجرایی شدن این همایش این است که تحول چشم گیری در نوع نگرش و تفکر و نیز رفتار و منش افراد تحت تاثیر عواملی نظیر حرکت راهیان نور ایجاد می شود که پرداختن به آن ها می تواند در تقویت رویش های انقلاب مددرسان باشد.
وی افزود: از دیگر ضرورت‌های موجود بهره مندی از ابزارهای نشر یک فرهنگ اصیل تبیین آثار و نتایج مولفه‌های آن بر روی اقشار مختلف به ویژه گرایش قشر جوان و نوجوان به آن مولفه است، لذا برگزاری همایش های این چنینی، حرکتی در راستای تبیین ارزش و جایگاه فرهنگ دفاع مقدس، ایثار حماسه و جهاد الی الله خواهد بود.
رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در پایان ابراز امیدواری کرد: همایش حسن پروانگی بتواند پایگاه فکری افراد جامعه‌ی هدف بوده و جایگاه اجتماعی ایشان را در حد الگویی برای سایر نوجوانان و جوانان ارتقا دهد./872/د102/ی

ارسال نظرات