۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۹۱۱۹۴
کارشناس روس:

فشار آمریکا برای دوری مسکو از تهران و حزب الله نافرجام است

یک کارشناس روس اعلام کرد که تلاش های آمریکا برای فاصله روسیه از ایران و حزب الله لبنان به نتیجه ای نخواهد رسید.
روسیه آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، پروفسور لو کِلِپاتسکی عضو آکادمی دیپلماتیک وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه گفت که اعلامیه رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا که مسکو از بین تهران و حزب الله یا واشنگتن باید یکی را انتخاب کند، بی تاثیر است.

تیلرسون که روز گذشته در مسکو با سرگئی لاوروف همتای خود و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دیدار و مذاکره کرد، پیش از این سفر چند موضع گیری ضدروسی داشت و از جمله گفته بود: به روسیه پیشنهاد شده است، انتخاب خود را انجام بدهد که مناسبات خوب با آمریکا و متحدان واشنگتن را می خواهد یا اینکه حمایت از ایران، حزب الله و بشار اسد رییس جمهور سوریه را انتخاب می کند.

پایگاه رادیو روسی اسپوتنیک امروز در این باره نوشته است: کِلِپاتسکی کارشناس سیاسی روسیه اعلامیه اولتیماتوم‌مانند تیلرسون درباره سوریه را حمله روانی می داند که خوشبین کننده نیست.

کارشناس روس گفت: این اعلامیه، حمله روانی به مخاطب است، اما تأثیری بر وزیر امور خارجه روسیه ندارد.

کِلِپاتسکی همچنین در باره فرصت طلبی واشنگتن از مذاکرات، اظهار کرد: اکنون نمی بینیم، آمریکا به درک تازه ای رسیده باشد. منظور این است که سوارکار از موضع خوبی سرعت نمی گیرد. آشکار است که صحبت می شود تا تمام مسائل بین المللی فقط از موضع پاسخگویی به منافع واشنگتن و «گروه هفت» حل و فصل شود.

عضو آکادمی دیپلماتیک وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه در پایان تاکید کرده است: در زمان کنونی نخستین گام های تیلرسون در عرصه سیاسی هیچ دستاورد مفیدی نه برای ما و نه جهانیان ببار نیاورده است.

اسپوتنیک نیز نوشته است: وزارت امور خارجه روسیه پیش از سفر تیلرسون به مسکو امیدوار بود، مذاکرات سازنده ای با وزیر امور خارجه آمریکا داشته باشد. درک این واقعیت ضروری است آیا واشنگتن ضرورت ایجاد ثبات و عادی سازی اوضاع را درک می کند؟/847/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات