۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۴۹۱۹۵۵

مراسم روز اسیر در فلسطین برگزار شد

با حضور شخصیت‌های دینی و سیاسی، مراسم روز جهانی اسیر در فلسطین با تاکید بر لزوم ‌آزادسازی زندانیان سیاسی دربند اسرائیل برگزار شد.
روز اسیر در فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، هیأت رسیدگی به امور اسیران و آزادگان جنوب فلسطین با حضور تعدادی از آزادگان فلسطینی و نمایندگان سازمان‌ها و موسسه‌های حقوقی و خانواده‌های اسرای فلسطینی «روز اسیر» در این کشور را گرامی داشتند.

در این مراسم اقداماتی برای نشان دادن رنج و سختی اسارت، به همراه تکریم جمعی از اسرای آزاد شده در سال 2017 در کنار پخش فیلم همبستگی با رندانیان و نیز ثبت تصاویر همبستگی و درخواست برای آزادی سایر زندانیان با زبان عربی و انگلیسی از مهمترین برنامه‌های روز جهانی اسیر در فلسطین است.

بسام المجدلاوی مدیر دفتر هیأت‌ روز اسیر در استان‌های جنوبی فلسطین در سخنرانی خود ضمن تکریم از سفیران آزادی از اهمیت و جایگاه روز اسیر فلسطینی سخن گفته و تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا سختی‌ها، مشکلات و ناراحتی‌های خانواده اسیران را به جهانیان بشناسانیم. فرزندان فلسطینی باید همواره قدردان و حامی خاندان شهدا و زندانیان فلسطینی باشند.

از سوی دیگر هشام عبدالرزاق سفیر سابق زندانیان با اشاره به وضعیت کنونی فلسطین و تشریح مشکلات در مسیر زندگی مردم فلسطین خصوصا مساله زندانیان دربند رژیم اشغالگر قدس، رهبران و مسؤولان فلسطینی را به تلاش برای تقویت وحدت ملی در جهت غلبه بر تمامی مشکلات و اهتمام به مساله اسیران دعوت کرد.

سید رفیق ابوضلفة به نیابت از کمیته ملی و اسلامی اسیران بر اهمیت وحدت ملی و همبستگی با زندانیانی که دست به اعتصاب غذا زدند تاکید و خواستار توقف نقض حقوق شهروندان فلسطینی از سوی اسرائیل شد./981/ب902/ف

ارسال نظرات