۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۴۹۲۸۳۶
روحانی اهل تسنن لبنان:

زندانیان فلسطینی جنگ «معده خالی» علیه صهیونیست‎ها به راه انداختند

امام جمعه اهل تسنن صیدای لبنان، اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی را جنگ «معده خالی» علیه رژیم صهیونیستی توصیف کرد.
حضور شیخ صهیب حبلی عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت در خبرگزاری رسا

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد حضرت ابراهیم(ع) صیدا به زندانیان فلسطینی به دلیل اعتصاب غذا در زندان های صهیونیستی درود فرستاد و گفت: زندانیان فلسطینی جنگ «معده های خالی» علیه رژیم به راه انداخته اند. این اعتصاب غذا جزئی از جنگ علیه دشمن اشغالگری است که هیچ ارزشی برای حقوق انسان و شیوه تعامل با زندانیان قائل نیست.

وی افزود: این زندانیان غل و زنجیر در زندان های صهیونیستی را با اراده و مقاومت می شکنند. همزمانی اعتصاب غذا با سالروز اسراء و معراج بر این مساله تأکید دارد که جهاد واقعی باید در راستای آزادی بیت المقدس باشد.

این روحانی اهل تسنن به حوادث اخیر و درگیری های مسلحانه در اردوگاه فلسطینیان عین الحلوه در صیدا پرداخت و تصریح کرد: گزارش های منتشر شده حاکیست بیش از 2 میلیون دلار در اختیار گروه های مسلح در اردوگاه قرار گرفته و آنان نیز سلاح و خمپاره خریده اند تا در این درگیری های استفاده شود.

شیخ صهیب حبلی ادامه داد: اگر این اموال در جای صحیح و در راستای بهبود وضع آوارگان فلسطینی صرف می شد، نه تنها شاهد این درگیری و بحران در عین الحلوه نبودیم بلکه زندگی بهتری در انتظار ساکنان اردوگاه بود و تروریست ها نمی توانستند در اردوگاه جولان دهند.

وی بر لزوم حل ریشه ای بحران اردوگاه عین الحلوه تأکید کرد و اظهار داشت: وضع اردوگاه عین الحلوه به شدت بحرانی بود و امنیت ساکنان عین الحلوه و همچنین شهروندان صیدا در معرض خطر قرار داشت. بحران اردوگاه نباید با راه حل های موضعی رفع شود چرا که در این صورت بار دیگر شاهد ازسرگیری درگیری خواهیم بود.

رییس جمعیت الفت لبنان همچنین پس از برگزاری نماز جمعه در تجمع همبستگی با اسیران فلسطینی حضور یافت و بر لزوم وحدت و کنار گذاشتن اختلافات از سوی گروه های فلسطینی تأکید کرد.

شیخ حبلی تأکید کرد که ملت فلسطین راهی جز مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی ندارد و مذاکرات به اصطلاح صلح هیچگاه نمی تواند مشکل اشغال این سرزمین را حل و فصل کند./980/ب901/د

 

ارسال نظرات