۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۴۹۳۶۵۱

حمله گسترده ارتش صهیونیستی به کرانه باختری و بازداشت فلسطینیان

نظامیان رژیم صهیونیستی شب گذشته و بامداد امروز با حمله به شهرهای مختلف کرانه باختری، اقدام به ضرب و شتم و بازداشت گسترده شهروندان فلسطینی کردند.
فلسطین

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نظامیان صهیونیست در شهر نابلس به اردوگاه جدید آوارگان فلسطینی "عسکر" در شرق این شهر حمله کرده و ضمن بازداشت 5 جوان فلسطینی، خسارت های گسترده ای هم به منازل آنها وارد کردند.

شاهدان عینی گزارش دادند که 9 گشتی ارتش صهیونیستی به منطقه شرق نابلس حمله کرده و با ورود به اردوگاه عسکر 5 جوان فلسطینی را بازداشت نمودند. تعدادی از گشتی های ارتش صهیونیستی هم به شهرک قریوت در جنوب نابلس حمله کردند و اقدام به استفاده از بمب های صوتی کردند. در جریان حمله نظامیان صهیونیستی به شهرک حواره در جنوب نابلس هم 2 جوان فلسطینی بازداشت شدند.

از سوی دیگر، نظامیان ارتش صهیونیستی دوشنبه شب گذشته یک جوان فلسطینی اهل شهر جنین در شمال کرانه باختری را به هنگام عبور از ایست بازرسی نظامی مورد ضرب و شتم قرار دادند که منجر به زخمی شدن وی گردید.

منابع محلی همچنین از حمله گشتی های ارتش صهیونیستی به شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری و شلیک بمب های گازدار و صوتی خبر دادند.

ارتش صهیونیستی هم با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد که در جریان حملات دوشنبه شب گذشته آن به شهرها و شهرک های مختلف کرانه باختری 15 فلسطینی بازداشت شده اند که 2 نفر از آنها اهل شهرک حواره در جنوب نابلس، 5 نفر از اردوگاه عسکر در شرق این شهر، 3 نفر از خود الخلیل، یک نفر از استان سلفیت، 3 نفر از استان رام الله و یک نفر هم از استان بیت لحم هستند.

در همین راستا، جوانان فلسطینی دوشنبه شب گذشته با نظامیان صهیونیست در ایست بازرسی "بیت ایل" در ورودی شمالی شهر البیره واقع در وسط کرانه باختری درگیر شدند که در نتیجه آن یک نفر به ضرب گلوله جنگی "توتو" و 5 نفر دیگر در اثر اصابت گلوله های مشقی نظامیان صهیونیستی زخمی شدند.

این درگیری ها در پی برگزاری راهپیمایی همبستگی آمیز فلسطینیان ساکن این شهر با اسرای اعتصاب غذا کننده فلسطینی در زندان های صهیونیستی و حمله نظامیان صهیونیستی به منظور سرکوب این راهپیمایی مسالمت آمیز به وقوع پیوست.

گفتنی است که نزدیک به 1500 نفر از اسرای فلسطینی دربند زندان های رژیم صهیونیستی در اعتراض به تعامل اداره زندان های رژیم صهیونیستی و در تلاش برای احقاق حقوق سلب شده شان، از تاریخ 17 آوریل و همزمان با روز اسیر فلسطینی دست به اعتصاب غذا زده اند و برای هشتمین روز به اعتصاب غذای خود ادامه می دهند./۹۹۴/ب۱۰۲/ف

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظرات