۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۹۴۴۵۱

تلاش رسانه‎ای عربستان برای بهبود وجهه خود

در سایه گزارش‌های اخیر سازمان‌های بین‌المللی در خصوص بروز فاجعه انسانی و قحطی در یمن به دلیل تجاوز عربستان، رژیم سعودی برای بهبود وجهه خود دست به دامان یک شرکت تبلیغاتی شد.
سربازان عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری رسا، عربستان با شرکت تبلیغاتی "پیرسون مارستیلار" قرارداد بسته است تا این شرکت از طریق دفاع از ائتلاف موسوم به ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم که در تجاوز به یمن شرکت دارد، وجهه عربستان را در جهان بهبود ببخشد.

پایگاه میدل ایست آی در گزارشی نوشت که محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان ماه گذشته با این شرکت تبلیغاتی قرارداد بسته است.

مارستیلار یکی از شرکت‌های بزرگ روابط عمومی بین المللی به شمار می‌رود که در زمینه روابط عمومی و مدیریت بحران خدمات مشورتی ارائه می‌کند.

مقر اصلی این شرکت در آمریکا واقع است، اما دفاتری نیز در چندین کشور منطقه از جمله عربستان، امارات، قطر، کویت و قاهره دارد.

قرار است دفتر این شرکت در لندن، برای بهبود وجهه عربستان تبلیغ کند.

عربستان بعد از حوادث یازده سبتامپر نیز با شرکت مارستیلار قرار داد بسته بود. در آن زمان این شرکت ماموریت داشت تا چنین تبلیغ کند که عربستان مسؤول حملات یازده سبتامبر نیست.

عربستان ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رییس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که در پی این تجاوز، هزاران شهروند بیگناه یمنی جان خود را از دست داده و میلیون‌ها تن نیز آواره شدند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات