۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۹۵۹۴۲

واکنش روحانی اهل تسنن لبنان به هجمه عربستان علیه ایران

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان، اظهارات جانشین ولیعهد عربستان علیه ایران را دروغی خطرناک توصیف کرد.
حضور شیخ صهیب حبلی عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت در خبرگزاری رسا

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه مسجد حضرت ابراهیم(ع) شهر صیدا از عملیات نظامی ارتش در منطقه عرسال و بازداشت عوامل ترور شهدای ارتش تقدیر کرد و گفت: راه حل نظامی تنها گزینه نابودی تروریسم در منطقه عرسال و رأس بعلبک است به ویژه اینکه ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در حال پاکسازی مناطق مختلف هم مرز با لبنان هستند.

وی با انتقاد از سخنان جانشین ولیعهد عربستان علیه ایران افزود: این سخنان بسیار خطرناک بوده و اتهامات دروغینی علیه جمهوری اسلامی ایران نشانه رفته است. تأکید جانشین ولیعهد عربستان بر انتقال جنگ به ایران نشان دهنده دست داشتن عربستان و همپیمانان آن در حوادث کنونی است.

این روحانی اهل تسنن تصریح کرد: عربستان درصدد تبدیل کشورها به صحنه درگیری مذهبی و خاستگاه تروریسم است. این در حالی است که این شخصیت سعودی از ایران به عنوان توطئه کننده برای تسلط بر جهان عرب یاد می کند.

شیخ حبلی ادامه داد: همگان می دانند که همان کسانی که به حمایت و تغذیه تروریسم و فتنه مذهبی پرداخته و از داعش و جبهه النصره و سایر گروه های تروریستی در یمن و عراق و سوریه حمایت می کنند، به توطئه علیه جهان اسلام توطئه می پردازند.

وی از مواضع عربستان علیه فلسطین به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: جایگاه عربستان در قبال فلسطین و مساله این سرزمین چیست؟ آیا غیر از این است که جمهوری اسلامی ایران به حمایت همیشگی از فلسطین پرداخته و در کنار این ملت و مساله آن ایستاده است؟

جانشین ولیعهد عربستان در گفت وگو با شبکه سعودی ام بی اس، درباره ایران و احتمال گشوده شدن باب گفت وگو و به طور کلی آینده روابط میان تهران و ریاض مدعی شد: چگونه می توان با آنها تفاهم کرد در حالی که منطق ایران این است که مهدی المنتظر(عج) می آید و باید بستر مناسب برای ظهور وی از طریق سیطره بر جهان اسلام فراهم شود./980/ب901/د

 

ارسال نظرات