۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۹۶۲۷۴
مدیر توسعه سازمان همکاری اسلامی:

صیانت از فرهنگ و هنر اسلامی ضروری است

مدیر توسعه سازمان همکاری اسلامی با بیان این‌که تمدن و هنر اسلامی چهره حقیقی اسلام را به جهانیان معرفی می کند، گفت: صیانت از فرهنگ و هنر اسلامی ضرورتی مهم است.
نزیه معروف، مدیر توسعه سازمان همکاری کشورهای اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نزیه معروف، مدیر توسعه سازمان همکاری کشورهای اسلامی (ارسیکا) امروز در سومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره فرصتی برای احیای هنرهای دیرین اسلامی و ایرانی است.

وی با بیان این‌که سخن از تمدن اسلامی بدون توجه به هنر اسلامی ناقص خواهد بود، خاطرنشان کرد: سومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی فرصتی برای بازخوانی هنرهای اصیل جهان اسلام و تبادل فکری میان هنرمندان مسلمان برای حرکت چرخه اقتصادی در حوزه هنر است.

معروف با اشاره به این‌که هنرمندان کشورهای اسلامی ضمن تعامل در این جشنواره شکوه وحدت، برادری و برابری در اسلام را به نمایش می گذارند، گفت: آنچه مسلم است؛ تمدن و هنر اسلامی چهره حقیقی اسلام را به جهانیان معرفی می کند، از این رو صیانت از فرهنگ و هنر اسلامی ضرورتی مهم است.

وی افزود: مرکز ارسیکا تلاش دارد تمامی فعالیت هایش را به نفع مسلمانان معطوف کرده و در آینده تلاش هایی برای حفظ فرهنگ اسلامی خواهد داشت.

مدیر توسعه سازمان همکاری کشورهای اسلامی اختصاص «جایزه تبریز» در این جشنواره را عاملی برای تداوم برگزاری آن در سال‌های آینده دانست و افزود: هدف از جشنواره ارائه تصویری مطلوب و حقیقی از هنرهای اسلامی است، این جشنواره بر همزیستی مسالمت آمیز و تداوم گفت و گوی میان ملت ها مسلمان تأکید دارد.

همچنین مهدی محمدزاده، دبیر سومین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز، در هنراسلامی و صنایع دستی طی سخنانی به ارایه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره در تبریز پرداخت و اظهار داشت: ۱۰۰ هنرمند از ۳۴ کشور جهان طی روزهای آینده هنر خود را به نمایش خواهند گذاشت.

وی با بیان این‌که ۴۰ درصد هنرمندان شرکت کننده در سومین جشنواره تجربه شرکت در دو جشنواره پیش را نیز داشته اند، خاطرنشان کرد: این جشنواره صحنه بی‌نظیری از وحدت و همگرایی هنرمندان جهان اسلام و فرصتی برای ایجاد و گسترش فضای گفتگو میان هنرمندان جهان اسلام است.

به گفته محمدزاده در این دوره از جشنواره، هنرمندانی از کشورهای اسلامی از جمله الجزایر، افغانستان، ساحل عاج، اردن، قزاقستان، لبنان، مالی، پاکستان، سنگال، تاتارستان، ترکیه، روسیه و ترکنستان شرکت کرده اند که جشنواره سوم تبریز در نوع خود بیانگر میراث غنی هنرهای اسلامی است./935/ب۲۰۲/د

ارسال نظرات