۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۹۶۳۲۶
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

اراده قوی برای ورود شایسته به مقوله حجاب و عفاف وجود ندارد

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با انتقاد از وضعیت موجود حجاب و عفاف، گفت: متأسفانه اراده‌ای قوی برای ورود شایسته به مقوله حجاب و عفاف و اجرای تصمیمات در این زمینه وجود ندارد.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی امروز در جمع شماری از روحانیان، با اشاره به وضعیت حجاب و عفاف در جامعه با بیان اینکه سه گونه بدحجابی در جامعه قابل مشاهده است، اظهار کرد: یک گونه ضعف حجاب است که در این نوع از حجاب، فرد حجاب شرعی را به‌ طور کامل و صحیح رعایت نمی‌کند؛ اما در عین حال این فرد نه در تعریف طیف محجبه و نه تعریف طیف بدحجاب محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بخش دیگر، بدحجابی معمولی است که فرد بدحجاب از حجاب شرعی فاصله متنابهی دارد؛ لکن با رعایت بخشی از هنجارها، فاصله خود را با بی‌حجابی هم حفظ کرده است.

حجت‌الاسلام قدیمی با اشاره به اینکه گروه سوم بدحجابان حاد هستند، اضافه کرد: در این گروه فرد بدحجاب فاصله چندانی با بی‌حجابی نداشته و ضمن اصرار بر هنجارشکنی، در شُرف قرار گرفتن در طیف بی‌حجابان است.

وی با اشاره به اقدامات مجموعه دستگاه‌های فرهنگی در موضوع حجاب و عفاف، به تشریح دلایل کم‌اثر بودن این اقدامات پرداخت و گفت: نبود اراده قوی برای ورود شایسته به بحث حجاب و عفاف و اجرای تصمیمات، عدم انطباق فعالیت‌های دستگاه‌ها با نیازها و هجمه وسیع و حساب‌شده جبهه معارض و کم‌کاری، ضعف عملکرد و فقدان ظرفیت‌های لازم دستگاه‌های مسؤول برای ورود شایسته در این زمینه برخی از این عوامل است.

حجت‌الاسلام قدیمی پایین بودن کیفیت عمده فعالیت‌های فرهنگی در موضوع حجاب و به کار نگرفتن سهم و نقش ممتاز تشکل‌های فرهنگیِ مردمی در موضوع حجاب و عفاف و اکتفا به فعالیت‌های اداری را از دیگر دلایل کم‌اثر بودن فعالیت‌های دستگاه‌های فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت طلاق در جامعه اشاره کرد و با تشریح مهم‌ترین علل طلاق، اظهار کرد: ترویج سبک زندگی غربی از طریق ماهواره، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، عدم تأمین نیازهای روحی و جسمی در خانواده برای همسران، آسان بودن و کوتاه بودن فرآیند طلاق به‌ ویژه در طلاق توافقی، وجود فساد و روابط خارج از خانواده و بروز مسائل اخلاقی که در این‌گونه موارد عموماً زوجین توافق می‌کنند بدون جنجال از هم جدا شوند، از علل شیوع طلاق است.

وی ضعف مهارت‌های زندگی برای حل اختلاف و مشکلات و همچنین فرار از مسؤولیت زندگی، گرایش به مواد مخدر، فقر، بیکاری، نداشتن مسکن، پرکاری و اشتغال فوق‌العاده هر یک از زوجین، قبح‌زدایی نسبت به پدیدهٔ طلاق در جامعه و تغییرات ارزشی و اخلاقی در جامعه را از دیگر علل فراوانی طلاق در جامعه دانست./9314/202/ب2

ارسال نظرات