۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۹۷۷۳۴
اندیشمندان اسلامی در گفت‌وگو با رسا مطرح کردند؛

مهدویت عامل پویایی جامعه و رسوایی تکفیری‌ها

علما و اندیشمندان کشورهای مختلف اسلامی از مساله مهدویت به عنوان عامل زنده نگهداشته شدن امید بشریت و عامل رسوایی گروه های تکفیری یاد کردند.
ثبت نام سطح 3 رشته تخصصی مهدویت

خبرگزاری رسا ـ گروه بین‌الملل: شهر مقدس قم در شب و روز میلاد با سعادت حضرت ولیعصر(ع) شاهد برگزاری سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با حضور جمعی از علما و اندیشمندان کشورهای مختلف جهان بود.

خبرنگار خبرگزاری رسا درباره اهمیت مساله انتظار و مهدویت و همچنین آخرین تحولات جهان اسلام با تعدادی از علما و اندیشمندان گفت وگو کرد. 

مهدویت سبب پویایی ملت ها می شود
حجت الاسلام حسن علی العماد از روحانیان شیعه یمن درباره اهمیت ترویج عقیده مهدویت گفت: مساله مهدویت باید به مساله اصلی جهان مبدل شود زیرا عامل حفظ بشریت به شمار می آید. دشمن برای اینکه بر ملت ها مسلط می شود در راستای نابودی اراده آنها تلاش می کند.

وی افزود: ناامیدی سبب می شود تا اراده ملت ها از بین برد اما اگر مردم امید داشته باشند که پس از ظلم با عدالت و حق مواجه شوند، پویا و زنده باقی می مانند.

این روحانی یمنی تصریح کرد: هنگامی که کشتی می خواهد غرق شود، اگر سرنشینان آن نشانه هایی از ساحل نبینند امیدهایشان از بین رفته و هیچ اراده ای برای نجات ندارند اما اگر امید داشته باشند که به ساحل می رسند، به شیوه های گوناگون تلاش می کنند به ساحل برسند.

حجت الاسلام حسن علی العماد اظهار داشت که نظریه مهدویت سبب می شود تا این امید در دل مردم زنده بماند که عدالت و حق و امنیت همچنان وجود دارد.

انقلاب علیه ظالم از نمادهای نهضت مهدوی است
نصار العمار استاد تاریخ و اندیشه اسلامی از دانشگاه اسلامی کوفه با اشاره به غرق شدن جهانیان  در مسائل مادی گفت: فلسفه ظهور، انقلاب علیه ظلم و اعتقادات جعلی است که می خواهد اعتقادات آسمانی را مخدوش کند. امروزه جهانیان در مسائل مادی غرق شده اند و سبب می شود انسان ها از ایستادگی در برابر اعتقادات جعلی ناتوان بماند.

وی خاطرنشان ساخت: برخی می خواهند افکار و عقاید را تنها از راه شعائر گسترش دهند که این مساله سبب می شود مردم بدون آشنایی کامل با ماهیت و واقعیت افکار به اجرای آنها بپردازند.

این استاد عراقی با تأکید بر اینکه ائمه می خواهند رفتار و کردار ما اسلامی باشد، ادامه داد: امروزه دشمنان می خواهند میان مسلمانان دشمنی و جنگ راه بیندازند. تحکیم فرهنگ تسامح و انقلاب علیه ظالم که از نمادهای نهضت مهدوی است باید در جوامع اسلامی از راه های مقابله با این توطئه به شمار می آید.

وی تأکید کرد: شکاف و توطئه های کنونی در جهان که زنگ خطر را برای آغاز جنگ های جهانی به صدا درآورده است، بسیار نگران کننده بوده و عاقلان جهان باید برای حل این مشکل وارد عمل شوند. 

تبیین مساله مهدویت سبب رسوایی تکفیری ها می شود
حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران، اعتقاد به مهدویت را از عقاید مهم تاریخ توصیف کرد و بیان داشت: اعتقاد به مهدویت نه تنها مساله ای اسلامی است بلکه از عقاید مهم تاریخ بشریت به شمار می آید. 

وی با اشاره به ظهور مدعیان دروغین در جهان افزود: افراد بسیاری در مناطق مختلف جهان، خود را مهدی موعود معرفی کرده اند که باید مساله مهدویت به خوبی مورد تبیین قرار گیرد تا مقدمات ظهور فراهم شود.

این روحانی بحرینی گفت: تبیین مساله مهدویت سبب می شود تا مدعیان باطل و دروغین نبوت رسوا شوند. این موضوع همچنین ماهیت تکفیری های باطل و سایر گروه های جنایتکار را فاش خواهد کرد.

لزوم تبلیغ مهدویت به زبان های مختلف جهان
حجت الاسلام علی الحکیم از روحانیان عراقی ساکن انگلیس از برگزاری چنین همایش هایی تقدیر کرد و گفت: این همایش ها درصدد بازگردندن مسیر انسانیت به مسیر درست یعنی ارتباط با خالق و پروردگار است. 

وی ادامه داد: انسان نمی تواند به سعادت و نجات دنیوی و اخروی برسد مگر اینکه با آسمان و وحی و آموزه های قرآن ارتباط داشته باشد.

این پژوهشگر مهدوی اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت کنندگان از کشورهای خارجی در این همایش حضور دارند، می توانند مساله مهدویت را به خوبی به زبان های مختلف به جهانیان تبلیغ کرده تا مردم در زمینه عمل نیز مساله مهدویت را به خوبی اجرا کنند./980/ب۹۱۳/ک

ارسال نظرات