۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۴۹۷۸۰۴
پاپ فرانسیس:

با ترامپ اختلاف نظر دارم

رهبر کاتولیک های جهان اعلام کرد: اختلاف نظرهای شدیدی با ترامپ در زمینه‎های مختلف دارم.
پاپ

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل ار رویترز، پاپ فرانسیس  رهبر کاتولیکهای جهان اعلام کرد، با وجود اختلاف نظرهایی شدیدی که با دونالد ترامپ ریییس جمهوری آمریکا در زمینه هایی مانند مهاجرت و تغییر اقلیم و آب و هوا دارد اما دیداری صمیمانه با وی در واتیکان خواهد داشت.

اولین دیدار دونالد ترامپ با پاپ فرانسیس اواخر ماه میلادی جاری در واتیکان برگزار خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: قبل از این که دیداری با ترامپ داشته باشد و نظرات وی را بشنود قضاوتی در مورد او انجام نخواهد داد.

پاپ فرانسیس در یک کنفرانس خبری اظهار کرد: حتی اگر یک نفر متفاوت فکر کند ما باید درمورد آن چیزی که وی فکر می کند صادق و صمیمی باشیم.

وی افزود: موضوعات در طول صحبت های ما به وجود خواهد آمد.من چیزی را که فکر می کنم خواهم گفت و او نیز نظرات خودش را ابراز خواهد کرد اما هرگز نخواسته ام که قبل از شنیدن صحبت های این فرد قضاوتی بکنم.

پاپ سال گذشته در خصوص اظهار نظری که ترامپ درباره ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک و همچنین مهاجرت داشت، اظهار کرد، کسی که این دیدگاه ها دارد، مسیحی نیست.

پاپ در خصوص این که زمینه های مشترکی بین وی و ترامپ برای گفتوگو وجود دارد، افزود: همیشه درهایی وجود دارند که بسته نشده اند. ما نیازمند درهایی هستیم که قسمتی از آن ها باز است که وارد آن بشویم و در موردچیزهایی که بین ما مشترک بوده صحبت کنیم و قدم به قدم رو به جلو برویم. 

 همچنین پاپ فرانسیس رهبر  کاتولیک های جهان روز گذشته در آغاز سفر به پرتغال خواهان برچیدن دیوارها، پشت سر گذاشتن همه مرزها، سفر به نقاط مختلف جهان و آشکار ساختن عدالت و صلح و دوستی الهی شد.

وی به زبان پرتغالی با اشاره به خون هایی که در جنگ های مختلف ریخته می شود و ویران شدن جهانی که در آن زندگی می کنیم، خواهان وفاق و همدلی میان همه ملت ها شد.

پاپ فرانسیس مراسم عبادت و نیایش عمومی در مزار "بانو فاتیما" در بلژیک با حضور حدود 400 هزار مسیحی برگزار کرد و از آنجا به همه جهانیان پیام صلح و دوستی داد./994/ب102/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات