۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۴۹۸۷۷۶

دشمن در انتخابات پيش رو به دنبال چيست؟

روي ديگر سکه مخدوش‌سازي انتخاب اصلح توسط دشمن، منزوي ساختن و فراهم کردن زمينه براي عدم‌اقبال به جريان انقلابي و استکبارستيز است. درواقع، اگر دشمن مي‌خواهد نتيجه انتخابات به نفع جريان غربگرا در کشور رقم بخورد، لازمه و مقدمه آن، انزواي جريان انقلابي است.
انتخابات

به گزارش خبرگزاری رسا، راهبردهاي دشمن در انتخابات درست در نقطه مقابل هدف‌گذاري و راهبردهاي نظام در انتخابات است. براين اساس، مهمترين سناريوهاي دشمن در انتخابات به شرح زير است:

1 - عدم‌ برگزاري انتخابات: انتخابات عاملي براي خنثي‌سازي بخشي از تبليغات دشمن عليه نظام است. به عبارت ديگر، برگزاري انتخابات در ايران که نشان از توسعه روندهاي مردم‌سالارانه در ايران با محتوايي غيرغربي است و سبب ترويج و تثبيت مردم‌سالاري ديني در ايران مي‌شود، که رقيبي جدي براي ليبرال دموکراسي غرب محسوب مي‌شود، و خنثي‌کننده بخشي از تبليغات ايران‌هراسانه است، به هيچ‌وجه مايه خشنودي و رضايت دشمنان نظام اسلامي نيست. از اين‌رو، در درجه اول آنها مي‌کوشند تا انتخاباتي در ايران برگزار نشود. اما به فضل الهي و با هدايت‌هاي حکيمانه رهبر معظم انقلاب و حضور قاطعانه مردم در صحنه،‌ کارنامه جمهوري اسلامي، در زمينه برگزاري انتخابات بموقع، سالم، شفاف، رقابتي و قانوني درخشان است و مانند گذشته نيز اين راهبرد دشمن از پيش شکست‌خورده محسوب مي‌شود.

2 - تلاش براي مخدوش‌سازي مشارکت حداکثري و برگزاري بي‌رمقانه انتخابات با مشارکت حداقلي: باعنايت به شکست هميشگي راهبرد اول دشمن، اما آنها دست از اقدامات تخريبي خود عليه نظام برنمي‌دارند و راهبردهاي ديگري را پي مي‌جويند. درواقع، با شکست قطعي راهبرد اول، دشمن در گام بعدي تلاش مي‌کند تا انتخابات با مشارکت حداقلي برگزار شود. دشمن در اين زمينه تلاش مي‌کند تا انگيزه‌هاي مردم براي حضور در انتخابات را از بين ببرد و آنها را نسبت به شرکت در انتخابات بي‌ميل و بي‌تفاوت سازد. 
ايجاد شائبه در زمينه فرمايشي و ناکارآمد بودن انتخابات و همچنين تلاش براي برگزاري انتخابات در فضاي امنيتي و هولناک، که تحرکات چند ماه اخير گروه‌هاي ضدانقلاب کردي در شمال غرب کشور و تلاش دشمنان ملت ايران براي انسجام‌بخشي به جبهه مخالفان نظام و ضدانقلاب و تلاش براي احياي برخي گروهک‌هاي تروريستي ضدانقلاب مانند منافقين و تهيه دستورالعمل براي آنها در زمينه انجام فعاليت‌هاي مخرب در راستاي انتخابات سال 96 ايران، را مي‌توان در اين زمينه ارزيابي کرد. 

3 - دوقطبي‌سازي‌هاي مخرب: يک راهبرد مهم دشمن، ترويج دوگانه‌هاي کاذب، به منظور دوقطبي‌سازي‌هاي مخرب در کشور است. هدف اساسي دشمن در اينجا نيز هدف قراردادن وحدت و انسجام داخلي کشور است؛ بدين نحو که با ترويج دوگانه‌هاي کاذب مانند برجاميان و غيربرجاميان، عقلانيت و انقلابي‌گري، انقلابي‌گري و معيشت و... صفوف مستحکم جبهه نيروهاي خودي و داخلي را که بايستي در مقابل دشمن قدرتمندانه ظاهر شود، هدف قرار دهد و سبب از هم گسيختگي دروني شود. مي‌توان گفت از آنجا که در فضاي دوقطبي، تحليل‌ها هيجاني است، معمولاً تصميمات منطبق بر واقعيت‌سنجي نيست، الزامات عمل سياسي هوشمند به حاشيه مي‌رود، فضاي براي تهمت و تخريب فراهم مي‌شود، منافع ملي فداي منافع جرياني و گروهي مي‌شود، عقلانيت متعالي رخت برمي‌بندد و به نوعي فضاي غيرعقلاني شکل مي‌گيرد، به نوعي بايسته‌ها و اخلاق انتخاباتي و حتي فراتر از آن، موردهدف تيرهاي زهرآگين دشمن قرار مي‌گيرد. 

4 - حمايت و تبليغ جريان غربگرا: راهبرد ديگر دشمن در انتخابات، هدف قراردادن انتخاب اصلح؛ يعني انتخابي براساس ارزش‌هاي نظام و در جهت حل‌ورفع مشکلات مردم است. براين اساس، دشمن در پي آن است تا با حمايت از جريان غربگرا در ايران، جريان انقلابي و استکبارستيز را در حاشيه قرار دهد. بنابراين، هدف دشمن اين است که گزينه منتخب، گزينه‌اي غيرانقلابي و داراي ايستارهاي متمايل به غرب باشد و به جاي توجه به حل مشکلات کشور با تقويت استعدادها و ظرفيت‌هاي دروني، به دريوزگي دشمن روي آورد. به تعبير ديگر، دشمن درصدد است که نتيجه انتخابات در ايران به گونه‌اي رقم بخورد و نخبگاني روي کار بيايند که عملاً ايران اسلامي را در زيرمجموعه نظام ظالمانه بين‌المللي که مبتني بر هژموني آمريکا و تقسيم دنيا به سلطه‌گر و سلطه‌پذير است، ببينند و تعريف کنند. آنچه در اينجا زمينه لازم براي اميدواري دشمن را فراهم کرده است، حاکميت نخبگان توسعه‌گرا در دولت يازدهم است. درواقع، به نظر مي‌رسد که در خصوص اين راهبرد، نوعي همنوايي و هماهنگي ميان دشمن و برخي نخبگان در داخل کشور وجود دارد. 

5 - انزواي جريان انقلابي و استکبارستيز: روي ديگر سکه مخدوش‌سازي انتخاب اصلح توسط دشمن، منزوي ساختن و فراهم کردن زمينه براي عدم‌اقبال به جريان انقلابي و استکبارستيز است. درواقع، اگر دشمن مي‌خواهد نتيجه انتخابات به نفع جريان غربگرا در کشور رقم بخورد، لازمه و مقدمه آن، انزواي جريان انقلابي است. 

6 - حمله به نهادهاي انقلابي: نهادهاي انقلابي به عنوان سنگر مستحکم دفاع و پاسداري از ارزش‌هاي انقلابي و به مثابه سنگري در مقابل نفوذ و توطئه دشمن عمل مي‌کنند. از اين‌رو، دشمن براي عملياتي کردن نقشه‌هاي خود نيازمند آن است که نهادهاي انقلابي را تضعيف و در حاشيه قرار دهد. مهم‌ترين نهاد انقلابي که در انتخابات موردهجمه دشمن قرار مي‌گيرد، شوراي نگهبان است. روش دشمن در اين زمينه نيز زيرسؤال بردن عملکرد شوراي نگهبان با دادن نسبت‌هاي ناروا، تهمت، دروغ و افترا و اينکه شوراي نگهبان عملکرد جناحي دارد، مي‌باشد. سنگر ديگر موردتهاجم دشمن، نيروهاي مسلح است. دشمن با ايجاد شائبه دخالت نيروهاي مسلح در انتخابات، درصدد است تا آنها را از نقش‌آفريني انقلابي و قانوني در انتخابات بازدارد. صداوسيما نيز نهاد ديگري است که طبيعتاً موردهجوم دشمن است. دشمن با ايجاد شائبه بي‌طرف عمل نکردن صداوسيما نيز در پي آن است تا اين نهاد را از نقش آگاهي‌بخشي بازدارد. مي‌توان گفت که راهبرد دشمن در قبال نهادهاي انقلابي، «اسارت مسلح» است؛ بدين معنا که در عين حضور و وجود اين نهادها،‌ آنها نتوانند وظايف و رسالت‌هاي انقلابي خويش را انجام دهند./۹۱۶/ ۱۰۲/ع

اسماعيل برگزيده

ارسال نظرات