۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۹۸۸۲۳

بازتاب انتخابات ایران در رسانه های خارجی

با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران رسانه های خارجی نیز آخرین تحولات انتخاباتی ایران را رصد و تحلیل های خود را در این زمینه ازائه می کنند.
رسانه های خارجی

به گزارش خبرگزاری رسا، با نزدیک شدن زمان انتخابات ایران رسانه های مهم جهان در کنار رسانه‌های فراوان مجازی و شبکه های اجتماعی، این انتخابات را از زوایای مختلف رصد می کنند.

 ان بی سی نیوز:

بیش از 55 میلیون ایرانی روز جمعه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنند که در آن رئیس جمهور میانه رو در برابر اصولگرای مذهبی به رقابت خواهند پرداخت .

حسن روحانی رئیس جمهور کنونی ایران به دنبال بازگشت مجدد به قدرت است. در حالی که روحانی 68 ساله در پایین آوردن تورم بالای ایران و تشویق رشد اقتصادی ایران موفق بوده است، منتقدانش بر این باور هستند که توافق هسته ای نتوانسته سطح زندگی استانداردی را برای مردم عادی ایران فراهم کند.

اصلی ترین رقیب انتخاباتی ایران ابراهیم رئیسی اصولگرا 56 ساله است که کاندیداتوری وی با جنجال های بسیاری همراه بود.

روزنامه هندو:

19 می (29 اردیبهشت) مردم ایران پای صندوق های رای می‌روند تا در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند. چهار سال پس از پیروزی در سال 2013 حسن روحانی همچنان جدی ترین رقیب حاضر برای پیروزی در انتخابات است.

این انتخابات نخستین انتخابات ریاست جمهوری است که پس از توافق تاریخی هسته‌ای سال 2015 میان ایران آمریکا و 5 قدرت جهانی برگزار می شود.

ای بی سی نیوز:

انتخابات ریاست جمهوری ایران به عنوان رفراندومی درباره رویکرد حسن روحانی در قبال غرب و توافق هسته ای 2015 با قدرت های جهانی است.

لس آنجلس تایمز:

سناریوی حضور گسترده مردم در تجمعات کلان شهرها به نفع رئیسی ادامه یافت و مردم مشهد دیروز بازهم با حضور خود روحانی را به چالش کشیدند.

دیلی تلگراف:

با توجه به شرایط اقتصادی به وجود آمده در ایران؛ رئیسی شانس خوبی برای پیروزی در انتخابات دارد. او به‌جای تکیه ‌بر خارجی‌ها به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی در ایران است.

بزرگ‌ترین تهدید برای روحانی، بی‌علاقگی رأی دهندگان نسبت به وی خواهد بود که از کارایی دولت ناامید شده و احساس می‌کنند دولت روحانی کاری برای به ثمر نشستن امیدهای آنان انجام نداده است.

بی بی سی:

به دلیل انشقاق در بین اصلاح طلبان، چندین لیست بنام این جریان، برای انتخابات شورای شهر تهران منتشر شده  است.

المیادین:

با توجه به رفتارهای انتخاباتی حسن روحانی، وی از دایره اعتدال خارج شده و به یک اصلاح طلب تمام عیار تبدیل شده است.

من و تو:

روحانی از پیروزی اش در انتخابات اطمینان ندارد و برای همین است که به سیم آخر زده است.

توییتر:

حقیقت نژاد، کارشناس بی بی سی: روحانی به‌عنوان اعتدال‌گرا وارد انتخابات شد، بعد شد اصلاح‌طلب رادیکال، با اپوزیسیون قدم زد و در حال براندازی دارد انتخابات را ترک می‌کند، شنبه معتدل می‌شود./۹۱۶/ ۳۰۳/ع

ارسال نظرات