۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۰۱۸۵۲
رییس موسسه شیعه شناسی آمریکا:

شیوع وبا در یمن حاصل جنگ افروزی رژیم سعودی است

پژوهشگر روابط بین الملل و رییس موسسه شیعه شناسی امریکا در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر تاکید کرد که وضعیت وخیم یمن و شیوع و وبا در این کشور نتیجه جنگ افروزی رژیم سعودی است.
عباس الکاظم

به گزارش خبرگزاری رسا، «عباس الکاظم» محقق ارشد روابط بین الملل، کارشناس سیاسی خاورمیانه و رییس موسسه شیعه شناسی آمریکا در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر با اشاره به گزارش نهادهای بین المللی در خصوص شیوع وبا در یمن، تاکید کرد که این وضعیت، حاصل جنگ افروزی رژیم سعودی است.

این کارشناس سیاسی و رییس موسسه مطالعات شیعه شناسی مستقر در واشنگتن، افزود: مرگ و میر ناشی از وبا در یمن در حالی است که ائتلاف تحت رهبری سعودی، لجوجانه به بمباران های شکست خورده و بی هدف خود در یمن ادامه می دهد.

نویسنده کتاب'حاکمیت دولتی در خاورمیانه و شمال آفریقا' پیشتر با اشاره به اقدامات غیرقانونی رژیم سعودی، تاکید کرده بود که متاسفانه برخی از ظالمان (اشاره به آل سعود)، از سوی مجامع جهانی حمایت می شوند.

درهمین خصوص، سازمان بهداشت جهانی با اشاره به ثبت 13هزار مورد ابتلا به بیماری وبا در یمن طی دو روز گذشته ، اعلام کرد که مرگ و میر ناشی از این بیماری به 473 تن افزایش یافت.

اظهارات رییس موسسه مطالعات شیعه شناسی آمریکا در حالی است که آل سعود همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به بهانه بازگرداندن ' عبدربه منصور هادی' رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 11هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر وهمچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

با وجود آنکه سیاست ها و اقدامات آل سعود درسال های اخیربه هیچ وجه توجیه شدنی نیست و بنابراعلام بسیاری از تحلیلگران سیاسی و منطقه ای، این کشور عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه با حمایت از گروه های تروریستی تکفیری است، اما، آمریکا و برخی دولت های غربی همسو با منافع نامشروع رژیم صهیونیستی، همچنان به اقدامات غیرقانونی خود در حمایت از آل سعود و گروه های تروریستی در منطقه ادامه می دهند./۸۴۷/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات